|
|
|
|---|---|
| Har nu köpt 2 st skitdomkrafter från okq8 för att den ska användas till ett växellåds lyft 1 gång. Båda DK har gått sönder på en gång! Eller är de jag som gör nåt fel? Mig veterligen så ska en domkraft vara att bara tuta o köra med, inte nå inställninger eller liknande va? Var då inte så på min andra garagedomkraft som är typ exakt likadan o funkar utmärkt. Kan man ha sån otur att båda är trasiga. Nu vet jag inte märket, men båda 2 är en 2tons vanlig garagedomkraft för 299kr. | |
| Reklamation. Pengarna tillbaka om du lyft mindre än 2 ton rakt upp och domkraften gått sönder. Men växellådan bör vara lättare ;) | |
| Är det inte så att den måste luftas? Jag har för mig att man måste göra det på nya garagedomkrafter, i alla fall har jag fått göra det. Det borde stå hur man gör i manualen. | |
| Har nu lämnat tillbaka 2 domkrafter på typ några veckor! Var o köpte en rejäl Kamaza domkraft som är över förväntan! Och betalade endast 519kr | |
| Min tvåtonnare är tillverkad av AC i Danmark och kostade 3500 kr. Man får vad man betalar för. | |
|
Vad menar du med går sönder på vilket sätt? Läcker de olja eller har de aldrig orkat lyfta. Vi har en såndär röd domkraft som sälj över allt inga problem trots 149kr |
|
| Den funkar som vanligt om du höjer utan vikt, sätter man den under bilen så orkar den ingenting! Provade lufta enligt konstens alla regler, kolla tom med upp så att jag luftade på rätt sätt! Har oxå en sån där röd biltema domkraft som har fungerat i flera år bra! | |
|
Även dom här billiga biltema lyftarna är ett lotteri att köpa. Min kan bara hålla vikten i några minuter innan den börjar sjunka ihop. Klarar den 2 ton? inte en chans... Det är värt varenda krona att köpa en lite dyrare som är mer rejäl. |
|
| Många kolvtätningar tätar bättre vid högre tryck. Därför är inte en sakta sjunkande domkraft synonymt med att den inte skulle klara maxlast. Däremot känns det ju surt att den inte står still ens som ny, men man får nog rannsaka sig lite själv om man ställer för höga krav på en hydraulmekanisk produkt med en hel del rörliga delar för 149:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.