AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.738

520dA f11 tappar kraft vid 1500 varv och går ryckigt

Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
På vägen hem från jobbet igår hade jag farthållaren runt 80km/h och kommer till en uppförsbacke. Motorn ligger runt 1600 varv och bilen tappar kraft och kraften kommer liksom stötvis, samtidigt som det kommer ett lågt ljud från motorn som låter ungefär chuga chuga chuga... Detta fenomen har därefter återkommit runt samma varvtal och är mest noterbart i uppförsbackar på lite högre växlar. När jag ger mer gas kommer kraften tillbaka och motorn går som den ska.

Vad kan detta bero på?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Din närmsta BMW-verkstad vet så fort de kopplat in sig på bilen. Kör in asap.
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
qsacage: Tack för svar! Antar att det är det jag behöver göra, men har grymt mycket på jobbet och ska åka långt i helgen. Får försöka åka in imorgon bitti.

Är dock fortfarande tacksam för tips på vad det kan vara.
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
Har kollat felkoder idag på BMW och det enda de kan hitta är att batterispänningen är låg. Jag har svårt att se sambandet, men det kunde eventuellt ha något att göra med regenerering av partikelfiltret. Någon som vet mer om detta?

Dessutom hade jag min C-tec laddare kopplad på batteriet natten till igår i cirka 12 timmar, så det känns lite märkligt alltihop. Kundmottagaren sade något om att det är en ny typ av batteri i dessa bilar och att laddaren kanske iinte laddat som den ska på grund utav detta. Någon som vet på råd om det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.