|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte remm till fläkten i helgen och märkte att spännrullen hade börjat glappa lite grann. Åkte till bmw och skulle beställa en ny jag trodde att man bara kunde byta remhjulet på spännaren eftersom att det sitter en cetrum skruv.men det fanns inte att köpa bara hjulet utan hela spännaren 2500kr. Nu till frågan har någon gjort någon annan lösning tex lagra om rullen. En pirat spännere på laiti meca kostar ca 600 men det känns trist att sätta i ickeoriginal Bilen i fråga är en 525-02 med ett löphjul till remmen har sett att det finns med ett xtra löphjulsrulle också Länk. Länk | |
|
Lämnade in bilen för rembyte+spännare hos bmw för 3 årsen betalade 2800kr .Fick ett bra pris eftersom de hade slarvat med att kolla att spännaren var så dyr och inte gett mig den infon via telefon. Hade köpt original den är ju inte jättekul att byta, ska man behålla bilen så är det värt det. mvh |
|
|
tror denna ska passa men mät din för o va säker. Länk |
|
|
Kan det vara att du har mekanisk spännare och den har upphört att säljas. Jag tänker själv byta men det verkar som man kan byta bara rullen om man kollar på originaldelar i Tyskland. Frågan är om man har mekanisk eller hydraulisk spä'nnare på en 2003. |
|
|
Jag hade tur den var en på tradera som sålde en ny original spännare.så det var otrolig röta jag hade. Men tack för svaren |
|
|
Jag plocka försiktigt isär min och sprutade i lite nytt fett i laget som inte hunnit börja glappa ännu utan bara få slut på fett. Det blev tyst och fint igen. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.