|
|
|
|---|---|
|
Hej! Stämmer det om man har m-chassi på e60,att minimum 17" är minsta fälg du kan ha? Köpte på karstorp bilskrot idag,o där sa han på däck o fälgsidan att de va så på dessa bilar. Vad säger ni andra? Ville helst ha 16" på mina vinterhjul. Mvh dicka o | |
| Jag har 16" vinterhjul på min E60 530i M-sport och det funkar utmärkt. | |
|
Ajjajj vart lurad på konfekten. Får försöka sälja dessa vidare o köpa 16" istället. Onödigt o ha stora hjul på vintern. Ingen som är sugen o byta sina 16" mot mina 17"? :) |
|
| Ok, om du absolut vill ha 16" kan jag eventuellt tänka mig att byta. Kör nästan inget på vintern så jag kan klara mig med lite större hjul. Men det beror på hur dina fälgar ser ut:) Skicka "PowerPost" så kan vi tar det där. | |
|
Minsta fälgstorlek har inget med M-sportpaketet att göra utan bromsskivornas storlek och de modeller som kräver minst 17" bör väl vara 550i, 545i, 540i och 535d. M5 gissar jag kräver minst 18". ___ //Ulf |
|
|
Ok så min 525 kan man me god marginal slänga på 16"? Mvh dicka |
|
|
Hej, ja, info om hjul och däck (lufttryck) hittar du innanför förardörren, på b-stolpen. Detta finns även att hitta i instruktionsboken. |
|
|
Från och med LCI (03/2007) är det 17" som gäller, förutom 520d. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Konstigt, för jag har haft 16" på två stycken LCI, ej 520d. |
|
|
Enligt RealOEM skall det passa med 16" hjul: Länk |
|
Karl-Hilding |
På min 530 LCI lär det gälla 17" enl BMW i Hbg. |
|
D finns en tråd med bilder och utförliga beskrivningar om hur 16" inte passar på min 525 Mdat LCI ! Kom fram till att alla med m-chassie inte kan ha 16" eller mindre. Men däremot kompisens 525dat LCI har 16" |
|
|
Jag har 4st Aluhjul med Michelin ALpin 16" som ligger till ingen nytta om någon behöver.. Fälgen är oanvänd och däcken har rullat 1 vinter Henrik |
|
| Residence:Prövade du med BMW original 16"-fälgar? Många 16" eftermarknadsfälgar passar inte trots att BMW original 16"-fälgar gör det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.