AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.228

Krängningshämmarstag e36 325 -91 med Bilstein dämp

Tu
19
Turbolag
E36 325 -91
E32 730 -88
E32 730 -92
Hej!

Hur gör jag med krängningshämmarstaget och länkarna på den nu när jag har Bilstein PSS9 stötdämpare på, fästena sitter på stötdämparen orginal men de finns inte på bilstein dämparna.

Finns den andra stag jag kan byta till eller får jag modifiera?

Nothing in this world that's worth having comes easy
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Du får köpa dom korta som sitter i bärarmen.

Sök på nån reservdelsfirma, så ser du att det finns 2 modeller.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Med krängaren fäst i bärarmarna istället får man "lägre utväxling" på krängaren. Vill du ha samma egenskaper på bilen som tidigare får du kompensera med grövre krängare.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Tu
19
Turbolag
E36 325 -91
E32 730 -88
E32 730 -92
Bör jag ha grövre om jag vill ha bästa möjliga väghållning?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Fäster du krängaren i bärarmarna istället får du kompensera med en grövre för att få samma styrka som tidigare.
Det kan vara lite vanskligt att säga att om allt är grövre och hårdare får man bättre väghållning. Men lite enkelt uttryckt ja. Men det är många parametrar och inställningar som ska lira ihop för bästa väghållning.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Tu
19
Turbolag
E36 325 -91
E32 730 -88
E32 730 -92
Tror du jag kan bygga egna med uniballs istället för bussningar? Kan kan jag väl, men har jag något att vinna på det?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det kan man kunna men är väl inget att rekommendera om bilen används året om p.g.a. salt och vatten. Metall är styvare än gummi och alla små åtgärder tillsammans kan ge en stor skillnad totalt sett.
Detta är något jag förmodligen kommer göra själv i vinter då min bil numera enbart går på bana, nöjesåkning och till och från jobbet då och då för att motioneras med jämna mellanrum.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.