|
|
|
|---|---|
|
Köpte en LMM till en 318i e36 m43. Produkten kom utan några inbyggda skruvar. Så min fråga är om någon har idéer hur jag ska montera denna nya lmm??? Försökte ta loss skruvarna som finns i den gamla men det gick åt skogen! Länk Länk Hjälp! | |
| Kommer du åt att sätta i vanliga skruvar så gör det, annar får du köpa nya pinnbultar. | |
Kollan |
Du kan ju prova att skruva ut pinnbultarna från gamla lmm och sätta i den nya.. |
|
Läs vad han skrev innan svar;) |
|
| Jag testade med det med två muttrar men råkade böja pinnbulten istället. Vet inte andra sätt jag kan skruva ut dessa! | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kan vara så att pinnskruvarna är inpressade på original-LMM, är dock inte säker. Annars borde ju kontra-mutter-metoden fungera tycker man. Det är ju vanlig M6 skruv, så får du inte loss pinnskruvarna har Biltema 10-pack på M6x76 mm för 20 SEK (76 mm bör räcka och du får nog kapa till dem till lagom längd). |
| Tack för ditt svar! Är det något jag ska tänka på när jag kapar av de? Vanlig sågmaskin eller ska det vara en bågfil? Ska jag skruva in den först i lmm sedan kapa av med en mutter? eller förstörs gängorna. | |
|
Skruva på två muttrar och dra dem mot varandra på gängan där du tänker spänna fast dem i skruvstycket. På så vis förstör du inte gängorna men får ändå ett bra grepp. Har du tillgång till pelarborr så sätt dem i chucken som ett vanligt borr och pressa den kapade änden mot exvis en flatfil för att snygga till änden. Bästa sättet är en metalsvarv, men alla har tyvärr inte tillgång till det. /Scnitzermann |
|
| Pinnskruvar finns i alla tänkbara längder. Fråga någon välsorterad järnhandlare efter rätt längd i 10.9-kvalité. Om inte så kanske de kan ta hem. Här på sid. 105 hittar du standardlängder. Länk Montera med två muttrar dragna mot varandra och gärna Loctite gänglåsning på godsänden. | |
| Tack för era svar! Köpte nya på biltema och fixade det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.