AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
998

528 e39 startar ej!

re
35
rewopwmb
528i -96
Hejsan!
Allt började med att bilen vägrade starta en dag. Dagen innan startade den och gick hur fint som helst. Startmotorn och allt funkade men det verkade som att den inte ville tända. Bensin fick den så de räckte och blev över. Skitsamma tänkte jag och gick in. Dagen efter rengjorde jag stiften och skulle provstarta. Men då vägrade startmotorn dra igång. Det klickade bara och blixtrade till vid statmotorn. Luktade lite bränt också.
Vad kan det vara för fel?
Tack på förhand!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Låter som pluskabeln vid startmotorn är dåligt fastsatt, eller att det är oxiderat. Du kan ju även ha laddat ur batteriet lite för mycket nu, så det behöver laddas innan du testar igen.

/Mats J
re
35
rewopwmb
528i -96
Hej! Tack för ditt snabba svar Mats!
Har provat att sätta fast det. Även provat att jorda om jordflätan utan något resultat!
re
35
rewopwmb
528i -96
Dessutom har jag laddat batteriet 2 gånger. Dock uppstod problemet när jag rengjorde stiften, samtidigt som ja ladda batteriet! Kanske är batteriet som är boven? Har dock lite svårt att förstå varför det skulle blixtra ifall batteriet är dåligt:/
re
35
rewopwmb
528i -96
Inga fler tips?
Har du kollat alla säkringar?
re
35
rewopwmb
528i -96
Kollat dem med. Knackade lite och den började gå runt. Startmotorn funkar nu iaf! Men det låter som att den inte tänder. Stiften har jag rengjort. Det luktar bensin men inte ett minsta tecken på att det tänder till. Ska prova att bogsera igång den ikväll. Några fler tips?
knackade på vad?
re
35
rewopwmb
528i -96
Solenoiden knackade jag på. Det löste problemet. Istället fick jag ett annat problem haha!:)
re
35
rewopwmb
528i -96
Solenoiden knackade jag på. Det löste problemet. Istället fick jag ett annat problem haha!:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.