|
|
|
|---|---|
| Jag är intresserad av att byta mina interiörlister från trä till aluminium. Är det någon som har provat att byta själv? Enligt BMW:s prislista är installationstiden 4 h, är det rimligt? | |
| Tänkte bara flika in att lika snygga som aluminiumlisterna är - lika ömtåliga är dem. Blir väldigt lätt repiga och får märken av säkerhetsbältet. Kan vara värt att tänka på. | |
|
Tack för tipset WGD, värt att tänka på. Efter några dagars ytterligare användning vänjer jag mig mer och mer vid träet. Eller så kanske jag helt enkelt har mognat åldersmässigt och kommit upp i trä-åldern :-) |
|
|
40+ antar jag. Vi skall alla den vägen vandra :-) Kan också intyga att alu-listerna är ömtåliga. Förardörren brukar ta stryk har jag lärt mig den hårda vägen. Är numera försiktig varje gång man öppnar dörren. |
|
|
de blanka trälisterna är minst lika känsliga skulle jag säga, där syns ju dammet på ett annat sätt och torkar man av slarvigt så är det genast repigt, framförallt i mittkonsolen och ovanför handskfacket. Jag föredrar helt klart aluminum lister och specar jag en bil själv så är det ett självklart val, är dessutom oerhört mycket snyggare. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.