|
|
|
|---|---|
|
Har specat bilen efter följande: 320d Touring Sport Line Mineralvit Metallic Lättmetalfälg V-eker 398 18" Track Anthracit/Accent Grå Interiörlist borstad Aluminium Siktpaket: Automatiskt avbländbar innerbackspegel Dimljus Fällbara huvudstöd bak Regnsensor Funktionspaket: Takreling slimline matt Belysningspaket Eluppvärmd ratt Förvaringspaket Drive comfort-paket: Bluetoothförberedelse professional samt USB-anslutning Farthållare med bromsfunktion PDC Bak och fram Extrautrustning: Belysningspaket Ej modellbeteckning Lines emblem bortval Takreling slimline matt Individual högglans shadowline Backspegelkåpor i svart Solskyddsgardin för bake dörrsidor mekaniska Svankstöd Vindruta med grå överkant Tonade sidorutor samt bakruta Individual Anthracit innertak Accentlist svart högglans M Lädersportratt Rökarpaket Sportstolar BMW Online Information Musikanslutning för smartphones Hifi Högtalarsystem Active Protection Helljusassistent Regnsensor Xenonljus Automatisk växellåda med Steptronic Servotronic Några frågetecken dock: Interiörlist borstad Aluminium - Går det ändra till högglans svart? Väljer jag högglans så vill den absolut ha röd accentlist. Bluetoothförberedelse professional samt USB-anslutning - Vad är skillnaden på denna och den vanliga? Farthållare med bromsfunktion - Anpassar den automatiskt hastighet efter trafik eller måste man välja Stop & Go-tillvalet för det? Listpris är 452.600:- (varav extrautrustning: 128.200:-), har fått en offert på cirka 430.000 men tycker att det är lite väl snålt. Vad bör jag komma ner i för pris? | |
| Låter som en trevlig bil! En säljare jag snackade med påstod att Bluetooth professional krävdes för vissa extra tillval som smartphone interface och navi - dessutom möjliggjorde den streaming av tex Spotify till bilen. Har dock inte testat den enklare blåtanden för att se om Spotify funkar med den också. | |
|
Med Bluetooth Professional kan du spela låtar från din mobil med business kan du bara ringa med handsfree. 417000 är mer rimligt. Har du kollat så att du får Drive Comfort gratis? |
|
|
Fin spec Jag skulle fundera över tygvalet om jag var du. Tyget som följer med Sportline är inte roligt och speciellt med grå accent ser det både lite trist och billigt ut. Och det lär inte bli bättre efter en tids användande. En säljare jag pratade med rekommenderade den röda accenten om man nu ska ha tyg i Sportline. Tyvärr är ju skinn dyrt. Men ett förslag vore därför att gå på M-paketet. Då får du riktigt snygga säten och dessutom M-ratten och innertaket etc som du ju ändå verkar vilja ha med. |
|
|
Nej Drive Comfort står som en post som ska betalas, har dock fått lite annan extrautrustning gratis. I mina ögon så är offerten så onödigt krångligt gjord så jag anar att dom försöker göra mig förvirrad. Ska plocka in fler offerter och se vad det hamnar på, vad ska man räkna med, ungefär, i procent av det totala riktpriset? |
|
|
7-8% på bilens grundpris samt extrautrustning. Paketen är det ingen rabatt på. |
|
| Dyrt. Tycker att BMW har spårat ur på prisfronten. | |
|
@ Mixtus. Tycker tvärtom att BMW har skärpt till sig angående utrustning. T.o.m. biltidningarna skriver om detta. Kolla en Volvo t.ex., betydligt snålare standardutrustning än en Bimmer. @ dd88 Själv valde jag (F30) M-sportpaketet. Tycker det gör otroligt mycket för utseendet. Får ju Alacantra i stolarna då oxå. Men smaken är ju som baken :) mycket fin spec på din kärra. |
|
| Specen ser bra ut, men du bör definitivt välja Automatisk sportväxellåda m Steptronic. Kostar 1800:- extra, och ger förutom paddlar på ratten en mycket sportigare respons i Sport+-läget. Har provkört både automatisk växellåda och automatisk sportväxellåda och den senare är så mycket roligare. | |
|
@ Tompak Håller med om att Volvo har skruvat upp priserna, men det betyder inte att jag tycker att BMW håller en rimlig prissättning. Jämför t.ex. med Passat där du får oerhört mycket mer för pengarna. Jag började speca en 3-serie men kastade in handduken eftersom jag fick en "fullmatad" Passat för väsentligt mindre pengar. Visserligen håller jag med om att en BMW är roligare att köra, men inte förlorar VW så många andra ronder. Jag är inte beredd att betala hur mycket som helst för att det alltid ska vara "kul" bakom ratten. Men, kunden väljer förstås själv om denne vill betala i slutändan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.