AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.306

Väntetid på en ny M3?

Sida 1 av 2
Jag funderar lite löst på att kanske beställa en ny M3a. Men blev ganska besviken när min försäljare på BMW sa att väntetiden var ett år. Nån som vet om det är så eller inte?

/Johan
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Kan kanske stämma... jag beställde min i mitten av oktober '01, fick den 16 juli '02... =9 månader. Men som de säger: Den som väntar på ngt gott väntar alltför länge! ;)

*Best Man Wins*
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
...kom att tänka på att ska du beställa så gör det NU! Väntar du är det ju rätt trist att få bilen lagom till jul '03 o ställa in den i garaget över vintern... hehe

*Best Man Wins*
li
1.959
liste
535i -89
Du måste ju inte köpa bilen ny i Sverige, eller? Tycker du ska kolla med de stora handlarna i Tyskland - dom borde ha ett par M3:or i lager, typ. Alla garantier etc. gäller ju som vanligt.
På Bmw i lule var de ett år iaf =/ Mvh Mr-speed
P.s Undra hur länge väntetiden e på en m5:a då D.s

BMW...för att du älskar det goda =)
När jag var i Kristinanstad så frågade jag om just detta.
M3= ca ett år.
M5= ca nio månader.

Mvh.
Micke Olsson
Ok. Tack för svaren. Då kanske man beställer en i vår för att få den till våren 2004... Fan vad långt det låter :( Men men...

Är det nån som vet om leveranstiden är längre om man beställer till Invidual färg på bilen?

/Johan
Om du beställer bilen nu och den inte är tillverkad än så borde de väl inte spela så stor roll vilen färg du tar...eller har ja fel?
När ja beställde min M3 så fick ja den efter 5 månder ungefär
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
vet ej om det skulle ta längre tid, bara för att man väljer en speciell lack. Däremot tar det längre tid (7-8 veckor!!) om man väljer bi-color skinn! Detta påstod de på bmw solna iaf.

*Best Man Wins*
De kan man ju förstå att de tar längre tid me sånt skin,dom syr ju dom förhand ju!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Johan99,

Ett alternativ kan ju vara att köpa en bil som redan finns i lager hos ngn handlare, iaf om de finns en bil med "rätt" färg och där utrustningen stämmer ngt sånär.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En individualbil är leveranstiden mellan 8veckor - 24 veckor längre än normalt(jmf E39 540) beroende på vad man väljer i färg, klädsel och övrigt.
M3_BMW
Länk
har en ny BMW M3 (gul metallic)hemma om det kan vad
intressant.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Johan 99: man får inte vara så kräsen... jag har sett många E46 M3:or som jag skulle vilja ha... det ska ju vara en silver... men jag är nog mest sugen på en Phoenix gul.

M3_BMW
Den som Länk
har är phonix gul.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Ok. Tack för alla tipsen.

Får se om det blir en M3 eller en E46Touring... Blir det en M3a blir den antingen Topazblå eller en invidualfärg...

S 328 R: Hur går försäljningen? Eller ska du behålla den?

/Johan
Hohan99: Efter prestationerna på Knutstorp så får det nog bli att behålla bilen ett tag tror jag...

M3_BMW: var ser du den phoenix gula M3???? Jag hittar ingen på den sidan.

Mr
56
Mr. K
323i -83
Hur mycket kan man räkna med att pruta på en ny M3?
Vad betalade ni och hur mycket skulle det ha kostat?
Mr.K: det hänger väl lite på hur dyr bilen är.... men får du ner den 10% så tycker jag att du har gjort en bra deal...

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Ska du köpa en ny M3 Johan! Redan trött på Minin?

Du får höra av dig när du vet hur det blir.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.