AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.962

Avgas till m3 e46 vilket?

bi
15
bimmerthorsson
335d x-drive -16
Vad för Slutburk tycker ni man bör köpa ? och var isåfall, tycker själv att supersprint race låter för mycket. vill kunna åka motorväg utan att behöva hörselkåpor =)
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Skulle säga att original är det bästa jag haft på bilen faktiskt :)
Ferrita är bra.

Länk
Finns bara ett märke som låter "bra" men inte kostar multum: Eisenmann.
Har du obegränsad budget finns det "grymmare" alternativ. Ferrita är B. Punkt.
Suck..

Det roliga med ditt inlägg Dawwe är att du skriver som att det på något sätt skulle vara fakta, när ämnet i sig är upp till var och en att bedömma..

Jag förstår att din åsikt är att Ferrita är "B", men skriv det på det sättet då, Istället för att presentera just dina inlägg som nån fakta handbok eller facit, och i samma mening undervärdera andras åsikter.

Tack
Skulle rekommendera supersprint race.
Du behöver inga kåpor för det är knappt någon resonans alls

/Filip
bi
15
bimmerthorsson
335d x-drive -16
Har redan åkt m3 med supersprint race, visserligen var detta en cab med taket uppe men tyckte ändå de lät för mycke
em
3
emil-jkpg
Bmw m3 -02
har en kellners slutburk som ska avyttras strax med en behaglig ljudnivå om man ska köra lite all around..

skicka pm om det skulle vara intressant.
Går att provlyssna
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kelleners = Eisenmann.

Jag har haft min f.d bil hos Kelleners i Tyskland för "uppgradering".

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ett annat alternativ är Lightweight Titanauspuff om man gillar titan, men tycker att Akrapovic är dyrt.

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Dixis Titan fungerar alltid! Supersprint race låter inte alls farligt i coupé, du kan få lyssna när du vill Thorsson ;)
Supersprint Race lightweight utan tvekan. Jag har inte hört nåt som låter mer avstämt och lika mycket race som detta system gör. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har en Supersprint Race lightweight som ska säljas då M3n är såld;Använd endast 3 mån..Skicka Pm om intresse finns
mvh
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Catch_me

Sista pris?;)

PM:a

Ferrita, är ett handbygge i rätt bemärkelse, då Kreissieg, Supersprint är avstämda med många beräkningar och analyser, där ferrita tillverkar på känn! Har dåliga erfarenheter ljudmässigt av ferrita!

Lyssna på samtliga ljudklipp på youtube på 360 Modena får dom att låta som en Ford V6 Scorpio, med bara buller och inget högfrekvent ferrari ljud alls! M3 E46 låter doft, M3 E92 = doft utan rasp och skrik mfl..
Har även haft egna system från ferrita och ljudet har alltid varit en dov besvikelse tyvärr.

De använder också alltid perforerad plåt i slutrören vilket dämpar det högfrekventa samt antagligen för mjukt och för tjokt stål..;(

Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Kan rekommendera Hamann system om msn vill ha ett grymt system!

Hade ett Hamann halvsytem med rejskattar på en E36 3.2 cab som lät brutalt utan dån i coupén.

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag skulle inte ta emot ett ferrita,även ifall jag skulle få det gratis..Nä,ferrita=volvo,saab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.