AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.044

Simons Ljuddämpare, någon som provat? E60 -04

Har tyvärr inte hittat fler alternativ till dämpare till min E60 än simons som har en slutburk. Någon som hört denna? Pris? Hittar ingen info alls..
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Hade hellre köpt från katalysator teknik från linköping.
Mer prisvärd en simons o bättre.
Sen finns ju bättre o dyrsre om man vill det.:)
Har du någon länk? :)
Visa användare
2.660
dicka o
www.katalysatorteknik.com/
Visa användare
2.660
dicka o
Aaah vet inte hur man länkar
Du hittar säkert
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Är det sportigare ljud du vill ha...muffler delate som jänkarna kallar det:)Länk

mvh
Dutta: Muffler delete? Haha är detta något bonnmektips som man slipper byta dämparen? Och vad är muffler i sammanhanget?
Nu fattar jag lite, muffler = ljuddämpare. Tacka google translate för det.. ;)

Plocka bort dämparen och sätta raka rör?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Har gjort så på min bil låtit bya smeden som är extremt duktigt med svetsen och rostfritt tillverka ett adapterrör för bakre ljudämparen med dubbla polerade 3" blås ut bak, fäste för röret sitter original upphägningen. Låter riktigt skönt och sportigt...Visst bonnigt men jag bor på vischan så det känns ganska normalt att modda på det sättet:)

mvh
Låter bra. Jag tittar på tex : Länk

Är de 70 eller 75 original? Har inte bilen här nu..

Men dämparen bort, ljudrör och sen bara ett ändrör. Borde verkstaden kunna fixa..
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Där jag skarvade är det dim. 63 mm, precis efter bakaxel men vad det är för dim på e60 kan jag ej svara på. Sen får man hämta hem det med rör/böjar till bef. ursågning av kofångare.

mvh
Tack för svar! låter en verkstad kika på det och återkommer med resultat!
Någon som vet om avgasvärdena försämras om man byter ut sista dämparen mot raka rör?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Har besiktad utan slutdämpare ingen som sagt nåt, har även besiktat utan katalysator i ungdomsdar, la ett stimorol paket för skylten "Endast blyfri bensin" vid instrumenhuset. Men om du skall ta bort slutburk se till att du gör så att den går att återmonteras på ett mekaniskt sätt.

mvh
Dutta: Det är givetvis ett krav att det ska gå att återställa. Därför vet jag inte om jag ska lägga 4600 på en simons.. Det är lite mycket pengar kanske, men åh andra sidan är det en kvalitetskänsla när den sitter där, det är lixom inget skräp som vem som helst har.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Skall du montera simons får du väl kapa ändå? Sen tycker jag många sportsystem är för tysta på standardbilar.

mvh
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Supersport har både enkel och dubbelpipiga slutsystem till din bil.
Länk

Dubbelpipigt i rostfritt för ca 8tkr.

Kapa sista dämparen är så jävla B, kommer låta skit när du varvar ur motorn som alltid när man tar bort ljuddämpare, speciellt den bakre.
Den länken var bra Japmax. Fanns ju där för 535 euro. Ca 4200 kr.
Helt okej pris.
pa
165
palin lover
S60 T8 AWD Polestar R-design -21

Chevrolet Camaro Z28 -96
Finns även en variant här: Länk
Kanon där också!

Provat den eller?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vart smått sugen ja me till min e60 530i :D De bli fint ljud!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.