|
|
|
|---|---|
| Har tyvärr inte hittat fler alternativ till dämpare till min E60 än simons som har en slutburk. Någon som hört denna? Pris? Hittar ingen info alls.. | |
|
Hade hellre köpt från katalysator teknik från linköping. Mer prisvärd en simons o bättre. Sen finns ju bättre o dyrsre om man vill det.:) |
|
| Har du någon länk? :) | |
|
www.katalysatorteknik.com/ |
|
|
Aaah vet inte hur man länkar Du hittar säkert |
|
|
Är det sportigare ljud du vill ha...muffler delate som jänkarna kallar det:)Länk mvh |
|
| Dutta: Muffler delete? Haha är detta något bonnmektips som man slipper byta dämparen? Och vad är muffler i sammanhanget? | |
|
Nu fattar jag lite, muffler = ljuddämpare. Tacka google translate för det.. ;) Plocka bort dämparen och sätta raka rör? |
|
|
Har gjort så på min bil låtit bya smeden som är extremt duktigt med svetsen och rostfritt tillverka ett adapterrör för bakre ljudämparen med dubbla polerade 3" blås ut bak, fäste för röret sitter original upphägningen. Låter riktigt skönt och sportigt...Visst bonnigt men jag bor på vischan så det känns ganska normalt att modda på det sättet:) mvh |
|
|
Låter bra. Jag tittar på tex : Länk Är de 70 eller 75 original? Har inte bilen här nu.. Men dämparen bort, ljudrör och sen bara ett ändrör. Borde verkstaden kunna fixa.. |
|
|
Där jag skarvade är det dim. 63 mm, precis efter bakaxel men vad det är för dim på e60 kan jag ej svara på. Sen får man hämta hem det med rör/böjar till bef. ursågning av kofångare. mvh |
|
| Tack för svar! låter en verkstad kika på det och återkommer med resultat! | |
| Någon som vet om avgasvärdena försämras om man byter ut sista dämparen mot raka rör? | |
|
Har besiktad utan slutdämpare ingen som sagt nåt, har även besiktat utan katalysator i ungdomsdar, la ett stimorol paket för skylten "Endast blyfri bensin" vid instrumenhuset. Men om du skall ta bort slutburk se till att du gör så att den går att återmonteras på ett mekaniskt sätt. mvh |
|
| Dutta: Det är givetvis ett krav att det ska gå att återställa. Därför vet jag inte om jag ska lägga 4600 på en simons.. Det är lite mycket pengar kanske, men åh andra sidan är det en kvalitetskänsla när den sitter där, det är lixom inget skräp som vem som helst har. | |
|
Skall du montera simons får du väl kapa ändå? Sen tycker jag många sportsystem är för tysta på standardbilar. mvh |
|
|
Supersport har både enkel och dubbelpipiga slutsystem till din bil. Länk Dubbelpipigt i rostfritt för ca 8tkr. Kapa sista dämparen är så jävla B, kommer låta skit när du varvar ur motorn som alltid när man tar bort ljuddämpare, speciellt den bakre. |
|
|
Den länken var bra Japmax. Fanns ju där för 535 euro. Ca 4200 kr. Helt okej pris. |
|
| Finns även en variant här: Länk | |
|
Kanon där också! Provat den eller? |
|
| Vart smått sugen ja me till min e60 530i :D De bli fint ljud! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.