|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Polisen använder trafikkontroller som en del i arbetet att stoppa inbrottstjuvar. Länk | |
|
Haha.. de tar tydligen till med alla medel för att motivera sin förpestning av trafiken. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
fredde 7 |
om det är villainbrott de skall hindra, då borde de ju lämpligen spana där det finns villor. Håller helt med mistafrizz, detta är bara ett sätt att få bilisterna att betala. jag fortsätter att varna...tycker ni andra gör likadant annars funkar det inget vidare:) |
|
Hehe jag varnar alltid med ljusblink, o kommer Att fortsätta med det. |
|
|
Jag varnar aldrig för kontroller och kommer inte göra det heller. ///BMW - Was sonst! |
|
| Varnar ni inbrottstjuvar för polispatruller också ? | |
| Varna för trafikkontroller är ungefär lika pubertalt som bakåtvända kepsar | |
|
Varnar aldrig! Vill inte att en knarkare eller alkoholist ska klara sig tack vare mig! Alpina B8 Länk |
|
|
Tallviking, Menar du att du tycker det är lika illa att köra några kilometer över gällande hastighet, som att göra inbrott i någons hem? En som tycker så skulle jag kalla för paragrafryttare.. Jag blir iaf glad när någon är vänlig nog att varna mig, då jag ofta ligger några procent över vad som är tillåtet. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jag varnar alltid! För att bekämpa brottslighet som inte är hastighetsrelaterade får dom söka nya alternativ... Avskyr att trafikpolisen tar ekonomiska medel som bättre behövs för grov brottslighet och även vardags brottslighet som drabbar mig o dig! BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Varnar aldrig. | |
| Av samma anledning som Abbe så skulle jag heller aldrig varna någon för en poliskontroll. | |
|
"Avskyr att trafikpolisen tar ekonomiska medel som bättre behövs för grov brottslighet och även vardags brottslighet som drabbar mig o dig!" Undrar om du resonerar på samma sätt den dagen du möter en rattfyllerist på fel sida vägen.....? |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Har man lite vett i skallen så kanske man varnar för fartkontroller inte blåskontroller? "You can call me Bon" |
| Varnar och har själv blivit hjälpt flera gånger. | |
|
Så om du blir varnad och råkar ligga lite över hastighetsgränsen så blir du förbannad och sänker inte hastigheten? =D BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Varför varna, det kan ju vara en dålig förarensom Behöver en läxa |
|
|
Undrar om du resonerar på samma sätt den dagen du möter en rattfyllerist på fel sida vägen.....? Finns många exempel jag kan ta här, men avböjer då ytterliggare en tråd kommer att stängas... Hoppas verkligen du slipper dagen då du o din familj behöver akut hjälp, men det finns inga patruller att tillgå pga.... BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Vad har artikeln med om man blinkar för poliskontroll eller inte?! Många många gånger går polisen själva ut med att vi kommer stå på följande platser den kommande veckan = dem varnar själva var kontroller kommer ske. Varför blir då vissa jättesura över varningar?! Jag blev räddad av en parkeringsbussförare i somras vid 05:00 tiden en vardagsmorgon på den mindre Arlandavägen där det är 70km/h utom en kort sträcka vid flygplansmotellet där snutarna roade sig att stå och inkassera pengar, jag hade precis tankat och kom från biogasmacken en bit innan självklart sänkte jag farten vid 50skylten men att gå ner till exakt 50 en fin vardagsmorgon kl5 i ett område som endast innehåller ett motell och ett hotell där det helt saknas gångare (kom ihåg kl5 en vardagsmorgon) är löjligt. En kollega och ett antal privatbilister fick böter efter ha kört 55-65km/h. Självklart helljusblinkande jag på dem som jag mötte på 70sträckan. Det måste finnas rim och reson på kontrollerna och den vid Arlanda var 100% fånig och fick mig att undra vad dem håller på med, mjölka pengar är svaret. Stephan |
|
|
Stephan, den sträckan är lite lurig dom brukar ofta stå där det bli 50 och lurpassa. Ställer även upp kameraskåp där. Finns faktiskt ett övergånsställe där vid bushållsplatsen, men det går inte många över där per dag. |
|
|
Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.