|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har hittat en 525tds som jag funderar på att köpa. Bilen är en 94a. Motor kommer ifrån en 95a. Motor gick fint annan motorbytet men nu startar den inte. Vad kan vara fel? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
I princip vadsomhelst utom för lite olja i diffen! :-) Storyn innehåller för få detaljer så det är omöjligt att ge några förslag som skulle hjälpa dig något nämnvärt i beslutsfattandet. Eftersom du själv inte gjort motorbytet så tror jag du förstår att det kan det vara alltifrån att man glömt pluskabeln på batteriet till att motorn stått ute utan topplock och varenda kolv har rostat fast. Men om man pressar priset tillräckligt lågt så kan det vara värt och chansa och köpa bilen och påbörja en djupare felsökning. Sätt dock en budget direkt, när du överstiger den utan att ha fått igång bilen så slaktar du den och säljer de delar som fungerar var för sig (för att minska förlusten). Eller så har du en fullt fungerande 525tds som förhoppningsvis även går igenom besiktningen! |
| Blev det inte en annan styrbox från 95 då måste den också flyttas över ? | |
|
Ja jo jag förstår ju också att det kan vara i princip vad som helst som är fel. Säljaren säger att han har gjort allt rätt och riktigt, men inte bytt några styrboxar. Så om vi då antar att det har gått hyffsat rätt till, satsar ni då era pengar på att det skulle vara styrbox? |
|
|
sitter returen i bakkant på locket på dieselpumpen så lär inte styrboxen den gamla styrboxen funka med den o troligen inte den som hör till heller eftersom det nog sitter immobilizer i styrboxen. Montera dit det gamla locket o ställ in locket/pumpen så kommer den starta. Lite sent svar men hoppas ivf att det har ordnat sig för dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.