|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vi har en liten som just håller på att växa ur babyskyddet, så det behövs en bakåtvändstol för henne, men problemet är ju som alltid vad som får plats!! Grejen är att vi också har ett större barn (14kg) som sitter bakåtvänt i en britax hi-way II. Hi-wayen sitter monterad bakom passagerarsätet och då sitter den okej men tight så att framstolen får skutas fram lite. Vi har airbag fram som inte går att koppla ur utan att göra en dyr uppdatering av bilen… Vad har ni för barnstolar i en e91? Är det någon som kör runt med två bakåtvända i baksätet? | |
|
Då kan du inte köra bilen om du inet är typ 1,60 lång. Alt 1: Koppla ur airbagen och monter en stol i passagerarsätet fram, frugan får åka bakom dej. alt 2: Köp en större bil... Typ en A6 eller 7-serie. /Jonas |
|
|
Alternativ 2 finns inte ;) Jag gillar min bil! ;) Alt1 skulle vara skönt att slippa; stora flickan kan ju sitta framåtvänd om ett år eller så! /m |
|
|
Men så dyrt är det inte att koppla ur air-bagen... 2-3000 kronor skulle det kosta på E46an tror jag, å då ingick ett nytt "stummare" bälte. /Jonas |
|
|
Numera måste man eftermontera nyckelavstängning. BMW kopplar inte ur några airbags förutom på äldre modeller. Eftermontera nyckelavstängning = 10.000kr. Jag har en BeSafe IZIkid och det finns inte en chans i världen att sitta framför i min E91 om man är mer än 150cm. Det är bara att glömma. Vid barn 2 blir det bilbyte. ------- //Lövet |
|
|
GTV6: Du får helt enkelt köpa en bil TILL istället... 2 bilar (BMW) är bättre än 1. /Jonas |
|
|
Vi har tvillingar som kommer att växa ut babyskydden om en månad. Vi har tänkt använda två st Britax Hi Way på passagerar sidan. Fick eftermontera nyckelavst. airbag i vår E91:a. Bilia i Göteborg gjorde det för drygt 8000sek. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.