|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver byte stötdämpare på bilen men jag vet inte vilket chassi jag har, Har provat överallt men kan inte få ett bra svar. Har M-paket Chassinr : WBAPV71020CT92112 Kan ni få ut något vettigt ur det? Eller finns det några papper där det står kanske som man fick med bilen? | |
|
Länk Mvh Håkan |
|
|
Varför ringer du inte en aukoriserad BMW-verkstad och beställer delarna? Då får du rätt stötdämpare till din bil. |
|
| Förmodligen för att bmw tar ordentligt mycket mer än om man beställer från Tyskland tex. | |
| "Förmodligen" är ju inte samma som "för att" och då får han/man hjälp med att få rätt delar till bilen. God service av en lokal BMW-handlare kan vara värt några kronor också. Priset är inte allt. | |
|
Hej! Jag fick lite dåligt bemötande på en lokal bmw verkstad, så jag ska byta tänkte jag.. men bmw tar så sjuka priser om man jämför vad en bildel kostar utan alla mellanhänder. Håkan , tack men det hjälper mig inte så mycket Står bara att jag har mpaket, men jag vet inte om jag har standardchassi eller M-chassi .. iom jag har 4hjulsdrift blir jag lite fundersam ... Här är min utrustningslista Länk |
|
|
Hej Eftersom du har 4 hjulsdrift så borde du inte vara sänkt från fabrik, har jag för mig. Det borde även stå i utrustningslistan om den vore sänkt. // Micke |
|
|
Hej Eftersom du har 4 hjulsdrift så borde du inte vara sänkt från fabrik, har jag för mig. Det borde även stå i utrustningslistan om den vore sänkt. // Micke |
|
| Oj dubbelpost... | |
|
"Borde" ? Jag måste ju veta om jag ska ha stötdämpare för standardchassi eller för sportchassi.. någonstans måste det ju finnas registrerat? |
|
|
Efter som jag inte är helt hundra så vågar jag inte säga vad det är. Men om du ringer till antingen vilken Bmw firma som helst eller ringer mekonomen så kan dom med dit reg nr se i deras verkstadsdatorer vilken typ du ska ha. :) //Micke |
|
|
Står det inte specifierat sportchassie är det inte. Jag har också sportpaket men sedan står det specat även sportchassie (och även alla andra M-sport-tillbehör såsom ratt, aerodynamic-pkt, antracit innertak, sportstolar) P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S704A M SPORTFAHRWERK M sportchassi S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket Jag skulle gissa att P337A egentligen endast innebär M-fotstödet samt M-instegslisterna och kanske vxl-knoppen (eller kommer den med ratten?). //Kristian |
|
|
Det här är din utrustning Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selektion COP relevanter Fahrzeuge S203A ALLRADSYSTEM 4-wheel drive S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S300A NOTRAD Emergency spare wheel S302A ALARMANLAGE Alarm system P337A M SPORTPAKET M Sports package S386A DACHRELING Roof railing S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S439A INTERIEURLEISTEN Interior trim finishers S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S464A SKISACK Ski bag S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat Code Description (interface) Description (EPC) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe Code Description (interface) Description (EPC) S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Code Description (interface) Description (EPC) S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.