AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.193

Hur felsöker man airbagsystemet

Har blivit med BMW E36 compact med lysande airbaglampa. Har sett att det finns en massa nya fräcka prylar för felkodsläsning och släckning av varningslampor med blue tooth. Men vad passar till min -98? Jag har försökt läsa på men kommer ingen riktigt vart. Jag har endast det runda diagnosuttaget under huven, men stöder det OBD II och isfall kan man använda en sån här Länk (med lämplig adapter) för att felsöka airbagsystemet och släcka serviceindikator?

/ P
Jag har en sådan.
Det kan läsa obdd koder dvs de koder som får motorlampan att tändas, obds2 är endast motorstyrning, även om jag sett vissa koder för abs på amerikanska bilar.
Den kan inte läsa abs eller airbagsystem på BMW då det är ett annat system än obd2.

Dock är det mycket användbar att ha lätt tillgängligt när endast obd behöver läsas av då den fungerar med en Androidtelefon.
Hjälpte en vän häromdan som hade lysande motorlampa, felkod vevaxelgivare givaren byttes och problemet var ur världen.
Go
166
Goeras
F11 520d -11
finns endel olika varianter och modeller.
Själv kör jag med en laptop och ett program som heter Carsoft 6.5.
till det behövs även ett interface som passar den stora runda kontakten under huven.
ser ut så här Länk
brukar även finnas på blocket och ebay.

finns en stor tråd angående carsoft. där du finner all info du behöver veta..
Ifall du inte har tillgång till någon laptop med comport eller vad det heter så kan jag rekomendera den här usb adaptern (Aten UC232A) Länk
Go
166
Goeras
F11 520d -11
länk till aten adaptern Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.