|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Är van att köra 120D M-sport, högt vägljud, stenhårda säten som jag får ont i ryggen av :/ Verkar som E90 har samma typ av sportsäten. Finns det något liknande komfortsäten? Hur är ett vanligt skinnsäte i E90? Av de bilar jag har testat har jag enbart suttit bra i 5 serien, men tyvärr så blir det ju en betydligt äldre bil och med högre omkostnader än en 3 serie.. Framförallt då jag är ute efter en Diesel, Kombi Automat.. |
|
Har en E61 med comfortstolar i skin och en E91 med sportstolar med ställbart svankstöd. Tycker E91 är ganska bra men jag skulle inte klara mig utan svankstödet. Fattar inte att det är tillval eftersom det väsentligen ökar ställbarheten och dessutom rekommenderas av många sjukgymnaster. Borde öka intresset för som begagnat också. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Exvis dessa, är det samma som i 1 serien ?? Länk Länk Viktigt för mig är också att det går att höja framdelen av sätet inte bara höja hela sätet, men det går väl att höja enbart främre delen oavsett sätesmodell? |
|
Har vanliga i E90 inte alls sköna när man åker långt, Sportstolarna vet jag inger om på E90 |
|
|
d.fagersten: Din första länk är sportstolarna, de är samma som 1-serien. Andra länken är standardstolar. Jag är inte säker men misstänker att även det är samma som 1-serien. Det finns inga komfortstolar till 3-serien. PS. Du vet väl att du kan släppa lite på trycket i sidostödet på sportstolarna med knappen som sitter fram/yttersida på sitdynan? (Min chef hade ingen aning om detta och satt alltid med jätteont i ryggen i sin frus 120 M-sport) /DJ |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Jodå alla spakar och knappar har jag allt hittat :P Sportstolarna är det alltid samma stoppning oavsett det är halvskinn eller helskinn? Vet att det skiljer på andra bilar, nu minns jag inte vilka men har för mig Volvo haft olika i 850 bla, även Saab har ju haft lite olika i sina 9-5or.. |
|
Jag vet inte om stoppningen men det brukar vara samma oavsett klädsel, däremot kan det skilja på funktioner. Desto mer funktioner i desto mindre utrymme för stoppning.... En vän till mig har en 325 08 och han tyckte mina stolar var skönare i min förra 320 07 Själv har jag inte märkt av skillnaden. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.