|
|
|
|---|---|
|
Hej, är i tankarna på att köpa en 635d 07-09 . Vill veta om det är dyra service hur är bilen har aldrig kört eller hört något om dem? | |
| Även jag har fått upp ögonen för E63-karossen och undrar om den fungerar på ett vettigt sätt som familjebil när väl båda barnen sitter framåtvänt och barnvagn inte längre behövs. | |
|
jag saknar min 645... gott om plats ibak - men med liten flicka med bakvänd stol, inte bra med plats. Bagaget väldigt bra. M6 om 3 år? |
|
|
Jag kan inte svara för just kombinationen 635d, men motorn är underbar och servicekostnaderna bör vara desamma som för samma 35d i 5-serie och då är de klart humana. Visst den är inte marknadens mest ekonomiska modell, men är någon motor med dubbelturbo och den effekten det? Den enda dyra servicepunkten jag känner till, en punkt som gäller alla dieselmotorer, är partikelfilterbyte som verkar kunna variera kraftigt i pris (15-20.000:- ofta). Beroende på körstil kan de ske från allt mellan 15-25.000mil. Sedan är större delar, som normalt inte skall behöva bytas, dyra till 35d och det är en bra idé att kolla upp ett tilltänkt exemplar noga innan köp. Ett sprucket grenrör kostar klart mer än att byta ett partikelfilter som exempel. Räkna med 0.8L/mil i förbrukning åtminstone, mer om du kör mycket kortsträckor och/eller stadskörning. Ner mot 0.7L/mil på långkörning om du kör lugnt, men på vår dåliga svenska diesel vill den aldrig bli riktigt snål. En del 35d-motorer som mest körts kortsträckor har visat på en tendens att ta lite olja, men bilar med normal körstil eller långmilare brukar inte ta en droppe enligt vår verkstad åtminstone. Lycka till med köpet! //Bjersér |
|
| Baksätet funkar bra för barn upp till 15 år. Senast åkte vi 4 st grabbar runt 1,90, allt går med lite vilja. Jag älskar E64 karossen, så brutal på ett annat sätt gentemot den nya karossen. Men Den nya M6 funkar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.