|
|
|
|---|---|
|
Med carsoft 6.5 får jag efter radering av felkoder och därefter diagnos upp: 14 - Batterie kupplung defekt oder unterbrochen 16 - Gurt schalten fahrer airbag Kablen till bältessträckaren på förarsidan är bytt, passagerarsidan ser ok ut. Jag trodde Gurt schalten var indikering i bälteshållaren, men det finns ingen sådan givare i stolen. Några idéer? | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
hej även jag har fel kod 16 i carsoft 6.5 symtom: airbag lampan lyser vid start släcks i några sekunder och börjar lysa igen kan inte raderas med carsoft felkod 16 belt switch driver side |
|
Jag har för mig att jag läste någonstans i Carsoft tråden att felkod 16 inte är något man behöver bry sig om då det är något amerikanskt påfund som inte behövs eller ger lysande airbag lampa i europa. Rätta mig någon om jag har fel? Jag hade dessa på min bil: 5 Isolation of Seat-belt - Pretensioning System Feeder Insufficient 16 Front Sensor Feeder Right Defect Efter att ha åtgärdat felkod 5 och raderat felkoderna i carsoft så släcktes lampan. Felkod 16 var alltså inte ens något jag försökte åtgärda. Så om jag vore du skulle jag helt enkelt ta reda på mer om felkod 14 först och se till att åtgärda det först och främst. använd sökfunktionen och skriv "felkod 14" eller liknande så dyker det upp några gamla trådar. |
|
|
Det sura är att det står inget om var spänning saknas i diagnosen. Bara 14 - Batte... Får leta vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.