|
|
|
|---|---|
|
Har monterat Thules BMA dragkroksystem på två E91 320xd -12 men är inte hundraprocentigt nöjd med resultatet. Har fullt förtroende för firman som gjort jobbet (han gör mycket jobb åt BMW) men det verkar inte som passformen för avgasupphängningen är korrekt. Utblåset hamnar cirka 15mm till höger i uttaget på bakre kofångaren på båda bilar. Funderar på om vi fått rätt utförande (art nummer är 444600) för LCI. Alternativt skulle det kunna vara feltillverkat av Thule (liknande har hänt mig i andra sammanhang). Detta drag verkar vara ganska vanligt så det borde vara någon som har detta monterat. Som sagt BMW eftermonterar även dessa drag. Kvaliteten verkar överlag vara god så jag är lite förvånad. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
| Har du någon bild på hur det ser ut nu? 15mm måste se väldigt skevt ut. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Ska vara rätt enligt rek.tabell. Låter som fabrikationsfel, verkstaden får kolla med sin leverantör. "You can call me Bon" |
|
Hade bilen inne idag för att i detalj undersöka varför avgasutblåset hamnar fel relativt uttaget i kofångaren. Just nu är slutsatsen att "pinnen" som gummiupphängningen är trädd på var stukad och cirka 10mm för kort. När jag kommer hem upptäcker jag till min besvikelse att spalten mellan bakluckan och kofångarhöljet inte är jamn. Det skiljer 3-4 millimeter och ser absolut inte bra ut. Efter närmare titt så upptäcker jag att bakluckan gått emot kofångaren och att det uppstått skav i lacken. Blir minst sagt irriterad. Tvättarallt helt rent och lägger mig sedan under bilen för att försöka förstå vad som hänt. Jag konstaterar att kofångarens "huvudstöd" pressats uppåt av den nya balken för dragkroken. Länk Är just nu väldigt besviken på Thules kvalitet vad gäller dragkrokar. Har mailat dem men får inget svar. Firman som monterat får heller inga svar. Måste därför uppmärksama andra på forumet att kolla mycket noga om ni har detta drag på en senare E91. Ska tillbaks till firman som monterat i morgon igen. De har monterat 40-50 drag på E90-91 och inte sett detta fel tidigare. Drar därför den preliminära slutsatsen att det är tillverkningsfel. Ska kolla själv om det är några toleranser man kan utnyttja och skjut balken i någon rikting. Tror dock inte det från det jag sett. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.