AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.555

Var finns lyftpunkterna för E91?

Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Då vinterdäckssäsongen så smått är i antågande undrar jag om någon kan redogöra för var dom främre respektive bakre lyftpunkterna för domkraften finns på E91:an (2010:a)?

Och ni som har sportchassie, klarar ni det med en vanlig garagedomkraft (med jack-pads) eller måste det till en låg rackare?

Tacksam för svar. (Bilder är ett plus!)
Bara att kika under bilen går inte att missa!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Sitter en lyftpunkt i varje hörn, bakom framdäcken och framför bakdäcken. Ser ut som svarta klossar.
Jag kommer precis in med garagedomkraften, inte en millimeter till övers...

/DJ
Det går precis med min äldre garagedomkraft. Den nya som tål lite tyngre vikter fungerar inte alls...
parkera på ojämn asfalt så funkar det utan problem.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Hej
Tror inte det är bra att lyfta direkt på dom svarta plastbitarna finns
väl en liten adapter som passar in hålrummet,går enkelt att tillverka
själv av något hårt matrial "ishockypuck" eller liknade om man inte har
tillgång av järnprodukter,gjorde själv en av metall.
mvh
Göran

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag har lyft direkt på klossarna i alla år, det har aldrig varit några problem. Hade en E90 i fem års tid och innan dess en E46 där jag gjorde precis likadant.

/DJ
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Håller med DJ, klart att det går att lyfta direkt på de svarta "puckarna". Det är väl det de är till för?? Det har jag också gjort i flera år, på ett par olika e9x, och det har aldrig varit någon tillstymmelse till problem.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har man en garagedomkraft är väl vitsen att lyfta halva bilen ändå? Plastkluttarna är väl för nöddomkraften.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Anders,
Menar du att där finns en lyftpunkt på mitten av varje sida? Så att man kan lyfta tex båda vänsterhjulen samtidigt?
Det har jag isf missat totalt..

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, mitten bak, under subframen/slutväxeln och fram under framvagnsbalken.
Hur svårt kan det vara? det går inte att missa. Om du nu inte kan se dom så är det bara lyfta bilen på ramen, lägg en kloss mellan domkraften och bilen.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ok Anders, då är jag med på vad du menar. Jag föredrar nog ändå att lyfta i "puckarna".. Så tar jag en sida i taget när jag byter hjul. Tycker det blir lättare när man har framdragna tryckluftslangar, verktyg mm..

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det går ju vilket som. Nu har ju jag en gammal BMW, så dag vet inte hur fästena ser ut numer. På min är det en slags grop som nöddomkraften passar i. Har sett lyxiga adaptrar i stål mellan den del som sticker in i gropen till en rund platta som garagedomkraften kan lyfta på. Dock tycker jag att en jackpad i polyuretan är det optimala tillbehöret till en garagedomkraft. Den fördelar alltid ut lasten jämnt över tallriken och hindrar att det glider. Man kan lyfta nästan var som helst med en sådan om det gäller ett hörn av bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.