|
|
|
|---|---|
|
Mitt första inlägg trots jag registrerade mig för 8 år sen :P Har dock inte blivit förren nu jag skaffat mig en BMW. Vart en 525i Touring 2001, riktigt snygg modell tycker jag och mycket härlig komfort. Nu till min fråga (nog första av fler), Det går inte att låsa/låsa upp med fjärren. Centrallåset funkar med nyckel. Hur ska jag börja med att felsöka vad som är fel? Förstår inte ens riktigt vilken säkring den går på så börja gärna där, sen undrar jag hur jag kan ta reda på om det finns batteri i nyckeln, har förstått att jag har den nyckeln som inte går att byta batteri i. | |
| Ingen som har nått tips? Var ute och tvättade bilen och motorn idag och av en slump testade jag att trycka på lås knappen när jag var klar och då låste den... Den ville dock inte låga upp igen men hörde ett lågt knäppande ljud när jag tryckte på knappen efter det. Så helt dött verkar det inte va. | |
| kan det vara antennförstärkaren som är dålig? | |
|
Finns en mängd trådar om problemet. Länk Länk Länk Länk Länk Orkade inte länka fler :) |
|
|
Ursäkta, jag trodde det var standard problemet, men ser att du har en E39. Fann några där också. Länk Länk Länk |
|
| ok tack, kommer köpa en ny antennförstärkare från skroten och hoppas att det är problemet. | |
|
Blev ingen ny antennförstärkare utan skickade nyckeln till england för byte av batteri och nu funkar det klockrent :) kostade bara ca 350:- så blev en billig historia också... Funderar på att skicka reservnyckeln också när det gick så bra. |
|
|
Hur och var skickade du nyckeln? Har problem med mina oxå. ///Micke |
|
|
Hittade en annons på ebay... Funkade mycket smidigt och gick relativt snabbt att skicka den fram och tillbaka. Kolla länken Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.