AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.985

Motorreparation bmw 635- 85, mekaniker sökes

Er
4
Erik L
Bmw 635 CSI -85
Hej, känner någon en pålitlig mekaniker som kan utföra en motorreparation på min 635a. Toppen är renoverad och ska nu plats. Bor i Göteborg men viktigt att det är en person som kan meka den här lite äldre bilen och till ett vettgt pris. Finns du?

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Varför är du rädd att lämna din bil till vilken seriös firma som helst?

BMWs M30 motorer är ju inte speciellt ovanliga ens idag och det finns inga konstigheter kring att montera toppen på en sådan motor. Det enda viktiga är att jobba med en verkstadshandbok och vara noggrann men det gäller ju också alla andra bilar.

Ett krux kan förstås vara priset men om ett lågt pris är mycket viktigt för dig så är ju också ett alternativ att göra jobbet själv. Med någonstans att vara, lämpliga verktyg, Haynes verkstadshandbok och ett intresse så kan du klara det själv. I alla fall om du inte har tummarna mitt i handen!

Per L
Er
4
Erik L
Bmw 635 CSI -85
Hej, har du någon du kan rekommendera? Erik L

Er
4
Erik L
Bmw 635 CSI -85
Hej,

Är det ingen som kan rekommendra någon mekaniker?

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Eftersom du frågar mig så är svaret att jag känner ingen.
En variant är väl att kolla vilka reparatörer som jobbar på "BMW-verkstäder" och ta direktkontakt med någon av deras reparatöreroch fråga om dom kan hjälpa dig.
Söker du i Eniro hittar du förutom BMW själva i Mölndal tex följande firmor som nämner BMW: Wölkes Bil AB, Bo-Jimmy Bilservice AB och Göteborgs Bilservice.

Jag har ingen egen erfarenhet av dem då jag gör allt jobb själv på mina bilar.

Per L

Er
4
Erik L
Bmw 635 CSI -85
Tack, jag kollar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.