AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.108

Vad är shadowline exakt i ...

Sida 1 av 2
Finns det någon som vet vad shadowline är exakt i Tyskland på en 540 touring -97

Vill oxå ha kompressor.....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Shadow line (extrautrustning) är när listen runt sidorutorna på höger och vänstersida är svarta - även listen som går runt hela bilen (sidorna + kofångaren fram och bak), i standardutförande är det en cromlist. Personligen tycker jag att shadow line är snyggast...

Här kommer en bild på min bil med shadow line...
Länk

...och här är en bil utan shadow line:
Länk

Numera så ingår Shadow line i M-sportpaketet, dock endast för 6-cylindriga alternativ. Hur det var tidigare vet jag inte.

roadZter
nej nej nej....behåll kromet runt rutorna =) då har man ju nånting som bryter iaf. Eftersom min bil e såpass mörk alltså, tonade rutor å Royalblue så tyckte provade ja å tejpa ena sidan me el-tejp (ser bra ut på avstånd) men ja tyckte att den andra sidan me kromet kvar såg bättre ut...men till dom som har en ljus lack på bilen kan de ju kanske va nåt Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
_Mr-speed_: Vem har sagt att "kilen" har crom runt rutorna? Så vitt jag vet har han inte någon bil ens... (men snart) =)

Som med allt annat så är det en smaksak. Shadow line anses som lite mer exklusivt eftersom det är extrautrustning, dessutom så togs det fram för att bilen skulle se lite sportigare ut. Jag kan hålla med "_Mr-speed_" att det passar olika bra till olika billacker - men det är ju också en smaksak. I vilket fall som helst så går det alltid att ändra om man skulle tycka om det andra alternativet mer, men det är som alltid förenat med en kostnad.

roadZter
Är det inte något mer oxå :antracit innertak t.ex
Den kommer med Shadowline men jag är nyfiken...

Kollade din jämfört med den andra....och javisst vinner shadowline mycket snyggare!!!!

Frågan e om man ska ha sig ett litet 4,4.....;-)

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
kilen: Vilken lack får du på din 540?

roadZter
Cosmossvart....

Cosmossvart....

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
kilen: Ingen tråkig färg alls, jag hade cosmossvart på min före detta Z3'a. Jobbig att hålla ren, men klart snyggast så länge den fick vara det... =) Jag har som du vet orientblåmetallic och den är inte mycket bättre. Hade jag fått välja hade jag tagit cosmossvart.

roadZter
Det låter bra....
Jag skall inte gnälla på mina barn mer när de är otåliga till födelsedagar mm, JAG ÄR OTÅLIG VILL HA MIN BIL NUUUUUU

li
1.959
liste
535i -89
Kilen - grattis till ett utmärkt bilval! Shadowline är som alla sagt "svarta kromlister". Grått innertak är ett annat tillval och har inget med Shadowline att göra.
Ahaaa..... okej tack för det.....
Det går inte riktigt att tyda på BMW:S HEMSIDA...

DZ: Svart sportigare ,krom mer exklusivt.....
( har själv krom, skulle nog hellre ha svart iof...)
Men krom runt njurarna iaf för mattsvarta njurar är inte för snyggt...( eller??)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Gasar-Magnus: Finns ju en del snygga Alpina E46'or med svarta njurar som är snygga, men jag skulle inte vilja ha det på min E39'a. Även här är det lite beroende på bilens lack om det blir snyggt eller ej.

roadZter
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
kilen, shadowline är stabilt. Bilen blir lite diskretare så. Då lär din bil se ut ungf som min i galleriet. Kromen är i mitt tycke en lite konstig brytning, från den klara rutan när blicken smeker det svarta rastret och gummilisterna vidare ut mot kanterna. Behagligt:) smaken är dock som (_!_), delad.
Mvh
Asken
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Asken: Ja, som alltid är den det - delad alltså. Och vi får ju hoppas att alla forumanvändare har en delad bak, det vore ju tråkigt annars... ;) Bra att du inte har samma "delning" som mig när det gäller 4.4i-emblemet, jag vill vara ensam om det på 540iAT... :P

roadZter
Bli inte för högfärdig nu Asken men din bil har varit en av förebilderna när jag letade bil.....
Men visste inte att det hette shadowline.
Men du blir inte kopierad på skinnet hitta inte sadel/konjak omöjligt!!!!(i relation till resten av bilen)
Svart blir jag överlycklig för när barnen kommer från dagis o skola...
Visst vill jag ha din bil men jag behöver renovera huset och nu blev det inget kök iår....
Så då måste jag ta itu med resten..(eller skilja mig)Hmmmm.....
Vad skall jag göra när jag fått bilen (KÖRA)Ditec eller...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
DZ: Kul med unika ideer:) Du får väl köpa en E38 740-00 om det blir för många 4.4i emblem bak på 540iA t i landet. Och komplettera E38an med ett Olvo 744 GLE emblem, garanterat ensam:DD
kilen: jag tar det som en komplimang, merci:) Jo det färgen på skinnet/ träpaneler är rätt ovanliga, Individualgrabbarna i Garsching kan göra mkt trevligt.
blir det inget kök då förstår jag att tanten är sur:=) Du kan ju alltid pigga upp barnen och tanten att man åker både snabbare och bekvämare till de platser man ska till med nya bilen:)
Börja med att köra en helg utan datorn på. Lär dig alla funktioner och gå till BMw och köp svenska instruktionsböcker för bilen, Navin och telefonen. Mycket att läsa och lära där. BMWs tillbehörskatalog är inte fel den heller. Har tummat på den under min semester på kalkstenshawaii så nästa vecka ska det shoppas:)
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För att DZ skall bli glad så måste jag tillägga att
1. Tack för bilderna
2. Det passade bra på din bil
3. *Ny tokig ide att fundera på* en 2.2i emblem på varje framskärm? =4.4 ii?
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.