|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar hur får jag igång min motorvärmare / p-värmare? Krävs det någon omprogramering av BMW för att få igång det. Det sitter redan en Webasto enhet i mototrummet. Tack på förhand Erra | |
| Vad är på problemet? Har du läst instruktionsboken? | |
|
På instruktionsboken står det absolut ingenting om hur man sätter igång värmaren. Det jag kan se på min skärm /display är "aux. vent". Jag antar att man skall få det programerad av BMW, dock så säger BMW gbg att jag saknar park / motorvärmare ??? Men jag har Webasto enheten i motorrummet ! Snarare hela det här paketet : Länk //Erra |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
fjärrkontrollen? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
I min X1 samt min kollegas 525D så var det en extra fjärr för att starta Webastovärmaren... |
|
|
Någon fjärrkontroll har jag inte, derämot har jag pratat med BMW och för att uppgradera min värmare till parkeringsvärmare vill de ha ca:18000!!!!! Tycker ni att det låter rimligt? Jag tycker det låter sjukt för mycket. Sen vet jag inte om det överhuvudtaget behöver uppgraderas eller om de skjuter lite från höften, då jag redan har en värmare installerad i min bil. Har ni någon annan förslag eller lösning? Tack på förhand Erra |
|
|
Men är inte fjärren borttappad då? Jag losade min en gång iaf... |
|
|
Kolla i menyfönstret(/navigatorskärmen inne i bilen. Om du där har möjlighet att starta webastovärmaren och ställa in starttid mm. då har du den redan installerad i bilen. Det du behöver göra då är att beställa en ny fjärrkontroll från BMW som dom får programera efter din bil (är relativt dyr om jag inte missminner mig, kostar mellan 3-4000) Om du inte hitter ovanstående funktion i menyn - tja, då har du ingen värmare installerad och då kostar det 18 papp att fixa till det :-( |
|
| ERRA: Är du säker på att du har parkeringsvärmare? Föregående X5a använde en Webasto för att värma kupén under färd, vilket innebär att bara för att du har en Webasto-värmare innebär det inte att det är en parkeringsvärmare. | |
| Har för mig att E70 med 7-säten har stödvärmare som är bränsledriven, men för att få parkeringsvärmar funktionen så måste den kompletteras med styrning och det kan mycket väl kosta 18 000kr att få BMW att stoppa in en box och koda systemet. Har för mig att det ligger på närmare 40 000kr att få det från scratch. Det tar ca 2d att montera det och man måste bla riva ena skärmen och fronten. | |
|
Finns ju massa andra företag som installerar Webasto Länk Dom bör ju kunna redan ut vad du har idag och vad du ev behöver komplettera. Har svårt att tänka mig att det skulle bli dyrare än att göra det på BMW. ___ //Ulf |
|
|
På vissa modeller (iaf E70) så måste man köpa BMW:s modul om man vill ha det integrerat i iDrive styrning av bilens spjäll mm. Har man inget behov av det så går det bra med vilken som helst. Jag har försökt köpa styrning och kablage från BMW för att köpa värmaren externt, gick inte. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.