AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.591

Konstiga priser på besiktning

Jesper von Wowern
Är det fler än jag som noterat att Carspect, i alla fall i Malmö, tar mer betalt för att besikta en obromsad släpvagn än en personbil?

/Jesper von Wowern
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Är väl alltid dyrare att besikta släp eftersom man måste in i lastbilshallen och där jobbar de två pers. 375kr får jag betala för mitt släp och även husvagnen(+en slant för provtryckning av gasolen)hos SBP. Vad får du betala på Carspect?

mvh
Jesper von Wowern
Den Carspectstation jag nyttjar har bara en hall och tar inte emot tunga fordon. Bokat kostar personbil mellan 320 och 375 beroende på klockslag medan obromsat släp kostar 370 (bromsat 430). Obokad drop-in kostar 420 för personbil och 430 för släp (bromsat 480).
Kontrollen av obromsat släp innebär ju bara att hjulen sitter fast på fungerande lager, ljuset fungerar och handsken låser... liiite mindre omfattande än en personbilsgenomgång ;)

/Jesper von Wowern
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Stationen i byn där jag bor har sålts till privat aktör, gissar att det inte kommer bli billigare i framtiden. Många så kallade avregleringar blir dyrare för konsumenten. När det gäller släp så får man tänka på att besiktningen gäller två år när man betalat, går ju väldigt fort att besikta släp brukar själv kolla tiden tar ca 5 min om inget krånglar.

mvh
In
355
Inot
745iA -02
Jag har besiktigat både bilen och mitt släp (bromsat) hos Carspect de senaste gångerna och har precis som Jesper noterat den konstiga prissättningen.

Enda fördelen som jag ser med Carspect är att det är enkelt att få tid. Deras kunskap ger jag inte mycket för. Jag kommer nog att hålla mig till Bilprovningen i fortsättningen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.