|
Sida 6 av 56
|
|
|---|---|
|
Har ägt bilen sedan Februari och nu lagt 1100 mil i den. Den är helt fantastisk i alla lägen. Vid trafikljuset, när det svänger, på motorvägen med 6an i och plattan i botten. Helt underbart att ha en 6a med 3.0 BT, M-diff och perfekt balans. Sjukt perfekt bil. Älskar att alltid ha vrid på alla växlar och vid nästan alla varvtal. Saknar inte motor utan turbo alls. Visste att BMW skulle flytta positionerna dagen de började med turbo då det i botten bygger på en fantastisk sugmotor. 335 och 135 insåg man vad som var på väg. De saknar m-diffen vilket gör dem snabba rakt fram men problemen kommer på bana/när det svänger. Min M-tekniker på Novation sade att 1M är den bästa M-bilen han kört någonsin. Inklusive de nya M5 och M6. Har inte själv fått nöjet att prova nya M5/M6. Alla M-bilar är bra ingen diskussion. 1M är en av de bästa tycker jag. Lägger vi in pris/prestanda/kul i bilden är den svårslagen även om vi slänger in supersportbilar... |
|
|
hmm att jämföra 1M med M5 F10 är ju ändå att ta i :-) den jämförelsen haltar ju från början och inte så konstigt eftersom man får två 1M för en M5. Men i M5 får man så otroligt mycket mera än i 1M men jämför dem aldrig tycker jag. /Anders |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tycker de flesta M efter e46 är för "städade" "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Jag tror 1M & Z4M ligger bra till om man pratar roligaste M-bilen :) | |
| Vore kul om brittiska tidnignen EVO gjorde ett nytt test, men för några år sen vann fortfarande M3 E30 Sport Evo :) Det nyaste som var med då var väl M5 E60, ev M6 :) | |
| Man blir ju minst sagt lite sugen på en när man läser lite här om er 1M bilar, tyvärr hatar damen manuell låda så det är tyvärr kört för mig, får hoppas att nästa 1M/M2 har DKG/Auto av nått slag. Har själv inte provat M3an men som det sägs så funkar den nog inte för mig som mest har bilen som en daily driver. | |
| Phoenix M3 Är det inte lite så att det du äger för stunden är det bästa? | |
|
Det som saknas på 1M är isåfall en DKG låda. /Anders |
|
|
Har funderat på varför inte bmw har gjort extremare m bilar. Bmw m3 kompressormatad från fabrik hade ju varit något! |
|
|
Skulle valt M3 CSL vilken dag i veckan om jag blickar bakåt ... Blev besviken på 1M, i mitt tycke så kändes den som en trimmad 135i. Balansen i bilen tycker inte jag är super.. Som allround sportbil med underbar motor ....absolut.... Men bästa M-bil någonsin .... Inte en chans... Henrik |
|
|
Vi hade en Z4M-2006 på jobbet i fredags,strax innan stängningsdags...2 nya bakdäck.. snackade lite med ägaren,och sa att jag själv har en M3 Cab,och frågade ifall jag skulle kunna få ta en provtur.. samma motor,men annan kaross... och så jäkla rolig var den definitivt inte...1M lirar i en helt annan liga... Håller med Med känsla.....MAN är helt okej,men en DKG skulle finnas som tillval |
|
|
Heinrich: Både ja och nej, jag tycker t.ex att M3 E36 är en roligare bil att köra än M3 E46. Givetvis köper jag ju en bil som jag vill ha , och därmed blir den bilen jag äger för stunden den "bästa" Jag har haft 3st M3 E46 men skulle jag rangordna bilarna jag ägt efter vilken som är roligast att köra ser det ut så här: 1. Z4M 2. M3 E36 3. M3 E46 Skulle jag däremot rangordna efter komfort så ser det ut så här: 1. M3 E46 2. M3 E46 3. Z4M Hoppas det ger svar på dina frågor, tankar eller funderingar :) |
|
|
Bianca: Drygt 200 kg lättare och DUBBELT så vridstyv mot din cab är definitivt roligt, tycker du z4an var tråkig så vill jag knappt veta vad du tycker om din egna bil ;) jämför bara tiderna på ringen mellan Z4M & M3E46. Det är två typer av bilar helt enkelt och jag gillar båda, de har olika syften helt enkelt. |
|
|
Jag skiter väl i tiderna på ringen. du gillar din bil och jag gillar min... Men att jag tyckte Z4an var tråkig ,har jag väl rätt att tycka..sen att du ägt flera m3e46 gör dig inte till nån jäkla M-guru helt plötsligt..>Sök isåfall jobbet hos BMW M-avdelning... Visst,du har världens BÄSTA BIL!!punkt slut |
|
|
Länk ;-) |
|
| Haha grym bild :) | |
|
Känns skönt att veta att SOK satsar på ungdomarna till nästa sommar OS... Med lite tur vinner han även några Golden League galor |
|
|
DKG kanske kommer i M2: an som tillval! Som sagt innan så blir bilarna bara tråkigare med åren o de lär M2: an bli också! Har själv haft M3 E46 med smg och kan säga att den var bra men aldrig mer halvautomat! En M bil tycker vart fall jag ska vara manuell o då definitivt 1M. BMW 1M skall man köra o kräver närvaro! perfekt med manuell! jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
| manuell låda kommer väl försvinna helt såsmåningom då det är förlegat. Tur man har dkg, väldigt nöjd med det. | |
|
jämför en M3 med eller utan DKG, två helt skilda bilar, till det positiva för den med DKG. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.