|
Sida 55 av 56
|
|
|---|---|
|
Hur tror ni värdet av 1M kommer stå sig i framtiden? Nu får du ju en m2a LCI för 480 000kr och priset lär nog sjunka ännu mer när m2CS kommer ut. Är faktiskt på jakt efter just en bmw 1M men dessa priser kan jag inte se som rimliga, någon som vet vad de faktiskt säljs för? |
|
|
Sedan när har man fått för sig att bilar är en investering eller chans att få tillbaka pengarna? Det är väl eg bara dom senaste 10+åren som en enda bil har gått upp i pris, möjligen med undantag för vissa exotiska bilar. Så oavsett bilköp idag känner jag nog att man får räkna med ett prisfall men har man tur så fortsätter det uppåt, jag hade dock inte vågat räkna med det. Men vill man köpa en speciell bil och har råd så tycker jag att man ska göra det, men att räkna med prisuppgång eller samma värde i framtiden tror jag inte på. Jag ser framförallt dessa orsaker till det: * Bilar brukar falla i pris.... * Priser nu är uppblåsta av låga räntor samtidigt som vi har en rejäl högkonjunktur. * Bensinpriset kommer med största sannolikhet inte att bli lägre, hur kommer det att påverka priset på bensinbilar om endast skatten fortsätter öka som den gjort nu med över en krona per liter under fyra år (och råoljan på väg upp?). * Elbilar. Även om jag är glad för förbränningsmotorn så tror jag att elbilar eller andra alternativ kommer att slå fortare än man kan tro. Även utan idiotiska bonus-malus. |
|
Verdi |
Jag håller med. Priserna kanske till och med har börjat sjunka i och med osäkerheten på bostadsmarknaden? Dock tror jag att det finns plats för entusiastbilar även i framtiden. Bensinkostnaden är ju ingen stor sak för en 1M som man kör några hundra mil per år i. Skillnad med bruksbilar som rullar många tusen mil. Där kan det ev orsaka ett lite snabbare värdefall än vad vi varit vana vid. Absolut ingen kollaps men kanske 5-10% mer över 3 år. |
|
Håller med föregående. Bilpriserna på gamla entusiastbilar har varit orimigt höga, troligtvis påverkat av låg ränta och högabopriser. Jag måste också säga att M2 har hållit priset osedvanligt och oväntat bra. Den billigaste idag (480k) är i princip vad man kunde köpa den för ny om man är en bra förhandlare. Kanske har man tappat 10k. Fantastiskt tycker jag. Dessutom verkar antalet bilar till salu minska. |
|
Verdi |
Jag köpte min manuella M2 för 500' blankt. Då var det ändå HK, navi, rattvärme, metallic och lite annat. Fast det var då 509' brutto i grundpris. De ligger ju lite högre idag. |
|
Finns det några kända problem med 1M, tänker på när dom börjar når 6-7000mil? Hur håller kopplingen och andra grejer? |
|
| Är på jakt efter en 1M. Vad säger ni om de som ligger ute på blocket, nån man borde akta sig för? Någon som planerar sälja sin men inte lagt ut den? | |
|
Länk Gott Nytt År alla på AP :) |
|
|
Vad tror ni om priserna för 1M fram till vintern 2019 ? Mitt tips enl. Nedan: Billigaste 1m 300k Billigaste M2 325k Ingen köper överprisade Bmw längre, lär tappa 20-30% nästa år |
|
| Ingen verkar köpa nåt överprisat längre, tror dock det kan ta nån säsong innan säljare och köpare möts igen. Blir nog få affärer gjorda kommande säsong(er). | |
| @Tobiass. Haha, du försöker lite överallt att få ner priserna till nästa år : ) | |
| Öppna bara en tråd där ni tävlar om vem som får en bil gratis så slipper vi andra läsa om alla meningslösa inlägg! | |
|
@462hk - Du får ta det med glimten i ögat 😁 Lär bli en M2 inom de närmsta veckorna ! |
|
| Bra idé om ny tråd med orealistiska prisspekulationer:-) | |
|
@Tobiass. Bara kul o läsa. Det är ju ändå två starka krafter som ska mötas, köpare o säljare som alltid vill åt olika håll : ) Lycka till med jakten. Vill inte sätta griller i huvudet på dig men kika gärna på Giulia Quadrifoglio. Inte en BMW men vilken sjuhelvetes bil det verkar vara som rasar snabbt mot 500-550. Till alla; Sorry att jag nämner annan bilmärke. Älskar förstås BMW. Gott nytt år. |
|
|
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 1M Coupé 340hk Länk Den billigaste just nu vintern 2020. Tipset från Tobiass på 300 k slog rejält fel. |
|
| Hoppas 135i följer samma utveckling ;) | |
|
Ja, men säljs den för dem pengarna då? Mer realistiskt skulle jag säga är att någon betalar 340-350 max för ett såpas högmilat exemplar. |
|
|
Det var bara vad Tobiass gissade att de skulle ligga på, inte vad de blir sålda för. Kan också tänka att rätt pris på den jag länkade ligger på runt 350 k. Men skicket är ju nog det som sätter priset till sist. |
|
| Mer än 350 har jag väldigt svårt att tro nå´n betalar för exemplaret ovan...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.