|
Sida 54 av 56
|
|
|---|---|
| Någon här som har Öhlins på sin 1M och om så är fallet, hur upplever ni dom mot original? | |
|
Intressant :) Länk |
|
| Jepp :) :) | |
| Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 1M 1M / Svensksåld / Fint skick Länk | |
| Oj vad dyr! Köper man ju hellre M2. | |
| Japp, dessutom får man en snygg bil :) | |
| Hade jag bara, så nära att jag gjorde... Det är alltid så få mil på samlarobjekten men jag köper en bil för att k ö r a med den... hade jag köpt 2011, då hade jag fått ihop 15000 mil ungefär på den fram tills idag, minst. Vad hade den varit värd idag då?? | |
|
Då är väl denna mer prisvärd:-) Länk Men alltså Molins annons: Bmw 1M, fint skick... Förväntar man sig nåt annat när det begärs 549 tusen?! |
|
| Finns det bilar som faktiskt har sålts i dessa prisklasser? | |
|
Den Valenciaoranga var till salu 2014. Pratade med den dåvarande ägaren någon gång under 2014, man i 60 års åldern som bara hade finåkt med bilen i sin ägo. Prislappen var då runt 330k. Bilen är en tyskimporterad bil med i princip ingen extrautrustning utifrån tysk standard, tex bara AC. Men skicket borde säkert vara fint med de låga milen. |
|
|
GE: Det såldes ett par förra året för ca 500'. Samtidigt vet jag ett par som inte såldes för de pengarna. :) Har själv haft tankarna att sälja min och tycker det är otroligt svårt att sätta pris, just nu känns det som köparens marknad. Samtidigt så kollar jag i Tyskland så finns det knappt någon under 450' som då har rullat bra mycket längre än de till salu här i Sverige. Att det är en framtida (även nu) klassiker spär ju på priserna. Som allt annat är det vad köparen är villig att betala, skulle jag sätta ut min idag skulle jag nog sätta ut den för ca 500' och se hur intresset är. |
|
Verdi |
Länk Till salu för 349 900:- hösten 2014. En ägare sen våren 2015 som bara kört 600 mil på 3 säsonger. Bristen på utrustning är väl ingen stor sak på en sån här kärra men personligen så vet jag inte riktigt vad man ska göra med den. Känns meningslöst att ha en bil som man inte riktigt törs köra av rädsla för värdetapp. Bilar är för mig till för att användas. |
|
Ahead: Ungefärlig spec på din bil? För att få en uppfattning om vad som ligger till fördel/nackdel i priset :) Lockar mycket eller lite utrustning? Eller är det kanske fortfarande två läger? Vilket ger att det inte sådana fall inte spelar någon roll då det finns köpare för både och. |
|
|
Du kan få en ganska exakt spec på min bil Salis! :) Jag har en AW -12 på ca 2750 mil idag. Bra skick förutom lite stenskott som jag stör mig på i fronten. Saknas NAV och HK ljud. Övrigt standard förutom utbytt ratt till alcantara & kolfiber. Motormässigt är det IC, DP, AFE luftburk, chargepipe, Eisenmann Race helsystem, olje catchcan och Stertman Steg 2. (ca 420-430 hk & 640-650 nm) Sen är det monterat diverse kolfiber detaljer som splitter, lilla vingen, diffusor, bakre stänkskydd, sidospeglar. Sitter H&R fjädrar på men är inne på att byta till K&W eller Öhlins. PFC bromsskivor fram med Stoptech belägg. Det svåra som jag ser det med priset är att det går att återställa den till helt original så när som på 6 skruvhål i fronten där splittern sitter samt plasten som slipades bort för den större IC:n. Har alla originaldelar kvar så det är fullt möjligt och sälja extra delarna separat, plus extra uppsättning OZ fälgar med CUP2:or plus ett set bakdäck. Införstådd med att jag aldrig kommer få igen pengarna jag lagt ner men kanske att jag slipper tappa allt för mycket pengar jämfört mot inköpspriset totalt med tanke på värdeökningen på bilen. Tror att det är precis som du skriver två "läger" på köpare. Antingen så helt original eller så de som tycker det är ok att betala mer för monterade extradelar. |
|
|
Ahead: Låter som en rolig spec och vägen man vill gå om man moddar :) Jag tänkte mer på grundspec från fabrik vad det gäller värdet, om det är en "tomhylsa" eller "fullspecad" bil. Beroende på vad som sitter eftermonterat så tror jag det är mer lönsamt att plocka av och sälja vid sidan om, samtidigt som tex ett akrapovic kanske lockar fler köpare om det sitter på bilen :) |
|
| Nä min är nog basic. Vet inte vad som var standard och tillval. Vet att min saknar nav och HK högtalarna jämfört med andra jag sett. Annars tror jag att den har det som gick att beställa. | |
|
En manuell M2:a som givetvis är nyare ligger ju på snarlika pris nivåer. Men vet nån hur det ligger till med försäkringskostnader med 1M kontra M2. I Stockholm drar ju denna kostnad iväg som en raket nästan oavsett fordon. Nån som har en 1M här och kan indikera ca. kostnad/år ? |
|
| Ta två reg nr från tex blocket och knappa in på diverse bolags hemsidor så får du exakt pris för dig :) | |
|
Det var väl mer för att få en indikation utan att behöva uppge personnummer och sitta med flåsande försäkrings mäklare i telefon hela dagen imorgon (-: |
|
|
Du behöver inte ange telefonnummer för att få prisuppgift på försäkringsbolagens sidor. Använder du compricer eller insplanet, ange telefonnummer 010-00000000 el likn så slipper du dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.