AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.151

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 53 av 56
Jag tror vi ser en början till avmattning av marknaden för såna här bilar. Priserna är nog på väg ner till mer normala nivåer igen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar som fler fattar att bara för att något är gammalt så behöver det inte per automatik vara dyrt. Kan bli en dyrköpt läxa för många.
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Jag har sagt det förut, jag tror inte 1M kommer att stå sig så bra i värde. M2 är både bättre och snyggare och kommer att trycka ned priset på 1M betydligt framöver.

Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
iqbad akta dig för hardcore fanboysen, M2an har ju elektronisk styrning!!!#"#"
Sänktes idag till 430. Går den inte nu har marknaden verkligen dragit i bromsen
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Håller med. M2an är en bättre bil, på alla punkter. Prestanda, utseende samt modernare. Skulle jag lägga 450 k på en begagnad bil och valet stod mellan en 2011 1M och en 2016 M2 är valet lätt. M2an alla dar i veckan :)
I can throw in my perspective on the issue in question as well;

When I was looking for a car, around November 2016, the 1M was the car of choice. Unfortunately, the price-point at the time was 450-470 for a qualified example.
Meanwhile, the M2 was based for 512k. Add the factor that it's a new car with a warranty, vagnskadegaranti (=$$$ for a new resident), easy financing allowing me to keep half the money in my savings for a rainy day- and the 1M made no sense.
My M2 was ordered in January and will be picked up 8th of September at the Welt.

I do understand why the 1M prices peaked, being the hardcore, notorious bad-boy in town without any replacement at the time. "Instant Classic". Well, that's not the case anymore...
However, a decade or so AFTER the M2 steps out of production, once these cars are truly collectible, it isn't impossible that the 1M will triumph the M2 in terms of collectibility and pricing. But, till then- for the small difference I'm staying with the M2, and won't blame anyone else that chooses the same path.

*This post is in no way to offend or disrespect any existing, past or future 1M owner of course.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Håller helt klart med Tobbe.
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Här är i alla fall någon som njutit av sin 1M 17000mil bra jobbat
Länk
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Kan vara den som gick i Borlänge ett tag. Den hade rullat 15-16k 2015 :)
Tänkte köpa ett bilöverdrag till brorsans 1M, någon som har ett bra tips?
Jag är ute efter ett överdrag anpassat för just 1M i bra kvalité.

Frågade Bavaria men fick ett drygt "nej, inget vi har.."

Mvh Mathias
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk

Har ett själv, riktigt bra passform :) rekommenderas starkt .
Ah tack! Är det en fin "mjuk" insida på detta och ett hårdare tyg på utsidan eller är det som en stor mikrofiberduk-liknande sak? Det här lät konstigt, kanske du fattar?

Svårt att få ner mina tankar i text.. :)

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Inte riktigt mikrofiber, men den gör absolut inga repor på bilen.
Utvändigt o invändigt är det liknande tyg.
Står bilen ute kan du ha den på där oxå, för den andas.

Täcket har en påse som du förvarar det i när du inte använder det, och det är påsytt på själva täcket.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

McLaren F1 är enligt mig den snyggaste superbilen :) följebilen är ingen superbil, men klart godkänd för sitt uppdrag ;)
Tjena allihopa!

Kanske inte rätt tråd men har 2st 1m original fälgar.
Nyskick!

Är någon i behov så är det bara att PM.

Jupiters: PM
En vit 1M på auktion ikväll, spännnade o se vart den slutar..
Länk
Den stannade på 393500:- + slagavgift på 2500:-, reservationspriset dock ej uppnått. Intressant å se ifall säljaren släpper den ändå :)

/Johan
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Någon gick in och la: "Högsta bud 415 000 SEK"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.