|
Sida 52 av 56
|
|
|---|---|
| Har dom lagat baklycktan med smältlim? :D | |
Verdi |
Verkar gå för bra pengar ändå. Skulle nog hellre köpa en fräsch för 420' än den där som säkert kommer hamna närmare 400' när det är färdigt. |
| Folk är ivriga att göra "fynd" och budar blint, tiderna där man kan fynda på en nätauktion är sen länge förbi. Eller så är det en getaway car och har bagagerumsgolvet fullt med kokain... | |
|
Det är visning av bilen imorgon, ska försöka ta mig dit och se hur skicket är. något har hänt denna bil under vintern. kollade på den förra sommaren och då såg den fin ut. Den hade mycket extra utr då som nu verkar vara bortplockat. kollar man inredningen så kan man undra vad dom gjort. panelerna i bakluckan är upprivna... Verkar som att den kommer bli sålt till högt pris. |
|
|
Den som kammar hem den för under 390k kan (med lite flyt) räkna med en hyfsad vinst så länge den inte är helt slut. En ordentlig rekond/småfix av det väsentliga och upp på blocket för 450k så är saken biff. Finns 3 eller 4 BMW 1M till salu i hela riket och ingen i Sthlm f.n. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
Verdi |
450'? Finns ju en till salu för 425'. :) Lägg till att sommarhjulen verkar saknas. Vad kostar en uppsättning originalhjul? Kollade ägarhistoriken och den har varit skriven på en 23 årig tjej i Järfälla sen i november. Pappan i familjen som är skriven på samma adress har en koppling till ett byggbolag med låg omsättning och som gjorde en liten förlust senast. Kan det vara det bolaget som gått i konken? |
|
Det är vågat att buda 350´ men tanke på skicket på utsidan. Har köparen möjlighet att kolla på bilen innan eller är det bara att betala och se glad ut. :) Även om det är visning så skulle iaf jag vilja kolla felkoder och liknande innan jag lägger de pengarna. Kostar ju en del att få den i bra skick igen samt att försöka hitta originaldelar är inte alltid det lättaste. |
|
Verdi |
Den kanske bara är jäkligt skitig också? |
|
Absolut! En tvätt gör nog att den bra mycket schysstare ut. Tanken var nog ifall den inte är så väl omhändertagen på ytan så kanske det är samma med insidan. Har man då inte sett den live och den ev. potentialen så känns det som väldigt mycket pengar. |
|
|
450' med den historiken och ingen servicebok osv. Inte troligt. |
|
| Satt inte ena innerskärmen löst? Känns inte som att den bara lossnar. | |
|
Otroligt skiten, innerskärm lös samt att bogserögla-kåpan borta gör ju att man misstänker att den har vart utanför vägkanten o vänt. På en så här bil är ju historiken extra viktig. Att den saknar servicebok drar ju ner priset markant. Skulle man fixa iordning den i toppskick igen, alltså nya fälgar, rekond, innerskärm, detaljer i bagaget så kommer den inte vara värd över 350-370k. Det ligger ju ute 2st för 425-435k hos bilfirmor varav ena är BMW-handlare. |
|
|
OT/INFO: Michell & Company (SÖDERPORT CAR INVESTMENT AB ) har stått som ägare, och deras rykte finns ju sedan tidigare dokumenterat här på forumet. |
|
|
Jag menar givetvis inte att någon forum medlem på AP lägger de pengarna på denna bil. Finns alltid någon stackare att lura som inte har så bra koll, så fort tillgången är obefintligt på marknaden på 1M är risken stor att denna kan bli intressant för någon. Det hela behöver inte vara så men det är inte helt omöjligt att det kan sluta så heller. F.ö. är det riktigt tråkigt att ödet för denna bil inte var till dess fördel direkt. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
så äntligen landade ett paket med rörbitar hemma i hallen, skrev tidigare att jag beställde ett Eisenmann men ångrade mig då jag tycker Lightweight låter grymt samt att jag inte hört någon i Sverige som har det på sin 1M. Alltid roligt att ha något som inte alla andra har. ;) Så nu ska det bara göras lite plats i kalendern så man får tid att montera på bitarna. |
|
| Nice, var en 1Ma på BOS förra året som hade det. Lät riktigt trevligt måste jag säga :) | |
|
Riktigt kul!! Låter fantastiskt bra enligt mig. (Finns en till som jag vet som har det men han bor inte i Sthlm, så du har fri tillgång till alla tunnlar.) :) |
|
| Nu sitter allt på plats och kan inte annat än vara nöjd. låter riktigt gött. Valde i första skedet att byta bakre delen då jag står i valet att byta downpipe. Någon som testat Lightweight downpipe? dom har en variant med 200cells kattar. vad tror ni om dem? | |
| Just went to check out a garage next to my apartment, won't say where exactly for privacy reason, but- if the black 1M owner parked somewhere in Malmö in spot #17 is present, you're getting an M2 for a parking neighbour soon ;-) | |
|
Har hetsen krig 1M lagt sig litegrann? Bilen ligger fortfarande stadigt på 430+ på lågmilade exemplar, men exempelvis den vita för 449 med 2k mil har legat ute länge. Likaså den svarta som nu sänkts till 419. Tycker även att det kan märkas på andra bilar som gamla Porsche osv. Fina exemplar har fortfarande en tendens att sticka direkt, men inte alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.