|
Sida 5 av 56
|
|
|---|---|
| Samma sak med dieslarna, 530, 540,550 är ju även där samma motor som får mer effekt m.m. Tänk om de vore som förut! 30= R6 , 40= v8, 50= v12! Ähh ska sluta klaga, sjukt fina motorer även dom. | |
|
Kan ta avgastest så fort jag kommer till jobbet imorgon Christopher. /Robin |
|
|
Skorpionen: Det är summan av ALLA komponenter som gör något till en M bil :-) Vad det än är så är den jävligt kul att ratta. |
|
| Fast det som utmärker en"äkta" M ju framförallt den unika motorn som bara M-bilar har, sniket att trimma 135/335ans motor ju ;) | |
|
Det vore kanon, tack Robin. // Christopher |
|
| BMW-Niklas: visst e de så! | |
|
Christopher: 0 i CO 10 i HC Mvh Robin |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
@Skorpionen Jag tror redan att du har fått svaret på din fråga om varför bilen har fel motor. Å det kunde jag skriva utan att vara otrevlig. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Kävlingepågen: otrevlig o otrevlig!! Hoppas du inte blev ledsen nu! Hur som helst e de ju bra om folk kan motivera de man skriver! De har du gjort nu genom att hålla med några andra här! Micke jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ledsen blir jag aldrig däremot kan jag reagera ibland. Det har motiverats redan men jag är konservativ och tycker att en sugmotor är "mer" M då karaktären blir annorlunda och mer "ärlig". Nackdelen är att det kostar mer att "tuna" den men å andra sidan är ju motorn redan från början i ett väldigt M-igt skick. Har en kompis som tävlar i dragracing och hans motor är byggd på S54 blocket då det enligt honom är ett av de bättre att utgå ifrån. Så man kanske blir färgad. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
Verdi |
1M med 600 hk. -> Länk |
|
Tack Robin för hjälpen. Får nog bli ett N55 mellanrör på min bil. Lyssnade på en bil som torrvarvade och tycker att den lät ganska ok. Skulle gärna åka med nån 1M som har N55 mellanrör och resten orginal. I Stockholm eller Sörmland helst. // Christopher |
|
|
Jag bor i Sthlm men då får du vara snabb, akra kommer nästa vecka. De är inte jätte stor skillnad men man hör de helt klart, låter lite råare på vissa varvtal om man kan säga så. Med vänlig hälsning |
|
| @Verdi, snygg!! :) | |
|
600 hk , jäklar va den måste gå! jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
Verdi |
Lustigt nog sänktes 0-100 bara från 4,9 sek original till 4,4 sek med V8:an från M3 försedd med överladdning. Gissar att det var svårt att komma iväg utan hjulspinn. :) |
|
Robin, tel till mig 070-7914295 // Christopher |
|
|
Robin, tel till mig 070-7914295 // Christopher |
|
|
Jätte ledsen Christopher men pga snabbare leverans än beräknat plus otroligt pressat tidsschema inför avställning så slängde jag på akra redan idag på e.m Hoppas du kan få åka med nå annan! Mvh Robin |
|
|
1M är den bästa bilen jag ägt. Den är så jäkla bra och rolig. Vet dessutom att jag inte på något sätt fattat potentialen då jag inte är en racerförare. ;-) Det som stör mig med bilen är att den är för rolig. Dvs jag lägger fortfarande för mycket tid på den och att köra den. Det låter ju bra men har man ett stressigt jobb och familj med barn är det faktiskt ett problem! *skrattar* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.