|
Sida 48 av 56
|
|
|---|---|
|
Då var annons borttagen på ovanstående. Blev den såld för det ca priset, var det riktigt snabbt. @Pelsen... var det du som köpte? |
|
| Ute igen | |
|
I'm glad I found this today because after watching the M2 on Grand Tour, I briefly considered trading my 1M for the M2 and after seeing Chris Harris compare them, I have come to the conclusion that it would have been something I would have regretted..... a lot. whew Hittade denna kommentar på bimmerpost :) |
|
| M2 är ju mycket snyggare att titta på och eftersom att din 1M bara står utan att köras så kanske ett byte inte vore så dumt? ;) | |
| Funderingar pågår om man ska köpa en M2 och köra med , och naturligtvis bara ha 1M till ögongodis :) | |
|
Ja ett byte får man ju fundera både tre och fyra gånger på. Visserligen är M2 mycket snyggare att titta på men det kommer ju med en kostnad också. Alternativkostnaden med M2s värdeminskning kontra 1Ms värdeökning kan bli bistert för stackrs Skorpionen :D /DJ |
|
| BMW-DJ... köper förstås ingen ny M2, utan låter ägare 1 och 2 ta första smällarna, man måste använda huvudet BMW -DJ ;) | |
|
Måste tillägga att 1M,s värde ökning är stabilt, medans M2,s värdeminskning är stabilare ;) |
|
| Vad är det som säger att M2an kommer tappa mycket i värde? Som det ser ut just nu sälgs dem dyrare på blocket än om man skulle köpa en helt ny själv. Med lite tur så kanske dem slutar tillverka och eftersom jag själv tycker det är en bättre version av 1M så kanske den blir mer värd i slutändan. ;) | |
|
Precis som Danne_485 säger så är det alldeles för tidigt att tala om värdeminskning för M2:an. På kort sikt så borde beg.priserna gå ner eftersom den fortfarande går att beställa. Men vad de kommer att kosta fem år efter det att de har slutat att tillverkas kan ingen gissa idag. Hur många kommer att tillverkas? Kommer det en M2-LCI som är ännu bättre? Tillgång och efterfrågan, ekonomiska tillståndet, ränteläge mm. De som sålde sina 1M ett par år efter tillverkningen avslutades gjorde också en förlust. |
|
|
M2 kommer tillverkas i många år till, inget som är positivt för en värdeökning! Sen ur estetiskt perspektiv kan vi inte diskutera! Som BEKANT så är ändan bak och delad. Denna tråd kommer ligga kvar, så vi kan ta upp frågan igen om sisådär 2 år :) God Jul ;) |
|
| Jag tycker det är tråkigt att BMW är så förtegna kring vad som händer med M2ans framtid. Jag vill gärna beställa en men alla rykten om LCI samt en version med annan motor gör ju att man tvekar. Hade varit kul med en 1M också men det finns ju inga vettiga till salu. | |
| Och god jul allesammans. :) | |
|
För att förtydliga då, jag tramsade bara med Skorpionen Phoenix angående värdet och utseendet på bilarna. Jag tycker båda bilarna är snygga och grymma. Värdeutvecklingen återstår att följa helt enkelt. /DJ |
|
|
Är man ute efter att tjäna pengar finns betydligt bättre sätt (än BMW och bilar över huvud taget). Bara att gratulera 1M ägare till en trevlig bil med stabilt värde. Vill dock påminna om att 2014-2015 kunde man köpa dem till 35-40k€. Så M2 är väl ännu ett oskrivet kort. Personligen köper jag den för att köra och ha kul. Blir värdet bra är det en extra bonus för mig. Och, vilket man visst kan diskutera, utseendet; den är ju sjukt snygg helt enkelt. |
|
|
Är det bara jag som tittar in i tråden någon gång ibland och _vet_ att man kommer få läsa Skorpionens underhållande inlägg om hur fantastisk bil han har? ;-) 1M är helt klart en drömbil, likaså M2! God jul på er... |
|
| Haha! | |
|
Hej! Någon som kan rekomendera ett trevligt avgassystem som ger lite mer ljud till 1M. Akra har jag hört, låter nice. Verkar svårt att finna ett beggat till vettigt pris! Om någon mot förmodan har ett att sälja så hör av er. Någon som har Eisenmann el Supersprint? eller varför inte Milltek Vad tycker ni? Tycker allt att den förtjänar lite mer ljud? ;) Skriv vad ni har och vad ni tycker... ;) Gid Jul på er alla 1M |
|
| Anledningen till höga priser på 1M är väl till viss del pågående prisbubbla så jag tror nog priserna kommer sjunka lite på sikt. Tycker redan man har sett en dämpning av prisbilden på vissa bilmodeller. | |
|
Jimpppa... Det är kanon att mina (era) inlägg är underhållande, precis så ska de vara och ditt inlägg var en bekräftelse på det :) Stelunex.... lite mer ljud kan jag oxå tycka hade varit trevligt, hoppas du hittar ett som passar som försenad julklapp :) GE.... håller med att priserna har avstannat på vissa modeller, men inte än så länge på 1M. Men vem vet, det kommer kanske på 1M oxå ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.