|
Sida 47 av 56
|
|
|---|---|
| Okey. Då måste det varit en annan liknande. :) Tyckte den passade in på din bil med priset, de låga milen, färgen samt att den var liknande utrustad och började då fundera på om det kanske var din. Men då behöver jag inte fundera mer på det. :) | |
Verdi |
Men du kör ju nästan inte alls med den. Vad gör du? Varför har du den?! |
|
Danne 485... ok :) Verdi... kör de gör jag, men bara lite, har blivit 380 mil på 5,5 år :) |
|
| Hinner du inte köra eller är det medvetet för att hålla nere milen? | |
|
Tiden e ju alltid knapp, och man har en del andra bilar oxå som ska luftas! Hus o hem samt min dotter tar en del tid.... Ja du vet eller inte? |
|
|
380 mil körde jag på en vecka i somras. Ta den på en långtur ner i Europa och låt den få smaka på alppassen. Det är den väl värd? Samt att du får otroligt fin körning och naturupplevelse på köpet. Att piska bilen upp för de backarna är så roligt man kan ha på allmän väg. |
|
Pelsen |
Skorpionen...då vet jag läget, hör av dig om du kommer på andra tankar! Har letat länge och kan vänta...;-) |
| Det är tydligt att vi alla är olika. Jag tyckte jag inte körde så mycket med M2an när det blev knappa 1000 mil sommarmånaderna innan den ställdes av. För egen del skulle jag inte ha en bil jag inte använde. Om en bil är rolig använder man den mer än annars. | |
| @Dm3, vad tycker du om M2an hittills efter det du kört? :) Är sugen på en själv. | |
|
Pelsen.... :) ok , gott å höra . Dm3... finns inget som är rätt eller fel i frågan, utan man gör som man vill. |
|
|
Visst är det så skorpionen. Danne, du kommer inte bli besviken. Eller som Jeremy sa i Grand tour. The best m Car ever built. |
|
| 1M-ägare: Har ni kört Cayman? Hur står sig 1M i jämförelse? | |
|
Jag hade planer på att köra massor i sommar när förutsättningarna var bra. Både gata och bana, hann med ca 450 mil och hade gärna kört med. Har inte heller några vettiga ursäkter varför jag inte körde mer och ska bättra mig till nästa år. :) @dd88, jag har provat en nyare Cayman S och tyckte att själva känslan är rätt lika. Tror det beror på att båda är små bilar. Sen saknade den effekt vilket inte är så konstigt med tanke på vridet. Helt övertygad om att det är en skitrolig bil, men det är även 1M så jag tänker inte byta just nu iaf. |
|
|
Ahead: Sett flera som säger samma sak, att Cayman saknar drag, ändå är nuvarande generation (781) snabbare 0-100 och 0-160 (Förra generationen är likvärdig, på pappret bara ett par tiondelar snabbare 0-160) Är det känslan av att drag saknas eller är det en stor skillnad? |
|
|
@dd88 Jag upplevde framförallt vridet som största skillnaden. Vet inte vad Cayman har men det är inte ca 600 nm som jag har i min. Den nya 718 är säkert snabbare än föregående och varvar du upp så du utnyttjar alla effekt så tror jag inte det är någon större skillnad på tiderna. Som sagt, det var mest min känsla av effekten. Styrning och chassi är väldigt lika, sitter dock längre ner i Cayman vilket jag iofs gillade mer än i 1M. |
|
|
Nuvarande Cayman S har 420Nm, men antar att din är trimmad? Då blir jämförelsen lite haltande. Får väl testa en till våren helt enkelt. |
|
|
Precis, så det är inte en helt riktig jämförelse. Men tror att jag skulle känna skillnad även om 1M skulle vara original. Bara ut och testa. :) |
|
|
Länk Häftigt pris ;) |
|
|
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 1M Coupe / Väldigt Speciell / Sv-såld Länk Nix, inte min :) |
|
|
Löjligt dyrt, så dyra moddar snackar vi inte om och en originalbil borde värderas högre än en moddad (med hänsyn till mil och skick förstås) /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.