|
Sida 46 av 56
|
|
|---|---|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
En 1M har en N54B30TO, en vanlig N54B30 håller för över 700 WHP med originalmaskin på etanol. Riktigt stabila motorer, tvivlar på att N54B30TO är sämre. Men du måste såklart byta allt på avgassidan inklusive turbo, större intercooler och tryckrör, byta koppling samt byta hela bränslesystemet. Det går att plocka ut ännu mer med originalmaskin om man kör med vatten och metanolinsprutning också. Det är inte motorn i sig som sätter gränsen utan allt runtomkring som inte är överdimensionerat. Toppen, blocket, kolvar, stakar, vevaxel och växellåda är väldigt bra redan som standard. |
|
Ahead: minns inte exakt men vi har en kille i BMW Sport Club som kör med rejält breda däck. Minst 265 fram och 295 bak, kan vara mer. Jag tror absolut att det finns plats för 11 tum bak om man har rätt ET Bruno: 1M är ungefär samma som 335 så med IC, downpipes och mjukvara borde man kunna ta ut runt 430 vevhästar, mer med E85 blandning. För mer hästar än så börjar det kosta lite mer pengar. /DJ |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Original turbo och spridare är alltså dimensionerade för att klara av att leverera 430 hästar? Vad är det som sätter gränsen där? |
|
Ja precis, vet att han kör 285 fram men det är 18" så han har lite mer plats. 11" (et25) funkar bra bak, problemet jag fick var att 295 däcken tar preciiiis i vid kanten vid hård kurvtagning/gupp. Fick dock höra att det skiljer sig ganska mycket på slitytan på olika däcktillverkare. Så jag ska testa svarva nytt et nu och se om det hjälper, annars får jag hoppa ner till 285. |
|
|
Westersund: ja det brukar inte vara några problem med 430 vevhästar. Sen börjar risken att motorn knackar. Vill man ha mer hästar kan man börja blanda i etanol då, men bränslepumpen orkar inte E85, kanske runt E30 för att vara safe. Men på den här nivån så är man förstås närmre gränserna så varje motor kräver mer unik mappning. Turbos går också att stretcha längre med rätt tune men man pressar ju gränserna då /DJ |
|
| Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Bmw 1m Länk | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Borde egentligen inte visa det här för Skorpionen men... :D Länk |
| Ett bra beslut av en av de främsta ;) | |
|
Passar ju honom galant. Liten och ettrig :D __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
| Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 1M Coupé Sv-såld | M-Performance Länk | |
|
Skorpionen: den är tydligen såld! Mailade idag. |
|
| M2 verkar sälja som smör medans gamla 1M blir kvar på blocket :D | |
| Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 1M Coupe Länk | |
| Då vart 1M på Förenade Bil såld, hyffsat snabbt :) nån här på AP? | |
|
Jag vet inte vem som köpt den men det är Hobbe Z4 här på forumet som haft den innan förenade bil. /DJ |
|
|
Några bilder från sommaren 2016 :) 839 mil på mätaren , och så klart i nyskick, om inte bättre t.o.m ;) Länk |
|
Pelsen |
@skorpionen, du har inga funderingar på att sälja!? Hälsn Thomas |
|
Pelsen.... jag har fått en hel del sådana förfrågningar... men , nä inte som jag planerat nu i vart fall . 1M är ju en helt magnifik skapelse, och de här spelar ut nyare M modeller med stora mått. Helt enkelt... Man bara älskar hela konceptet.... säg bara 1M , det ligger fint på tungan :):) |
|
|
@skorpionen , Låg en vit ute på blocket för 500 k tidigare. Det var inte din eller? Funderade på om det kanske var det. Mvh Daniel |
|
| Danne 485... nä, sist jag kollade stod den under täcket .... som sagt innan har jag inga planer på en försäljning :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.