AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.210

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 45 av 56
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Kan mycket väl stämma! Såg att den berörda 1M är såld eller borttagen idag!
Ch
1
Chrille89
BMW 320xd -11
Hejsan allesammans!

Är ny här på AP men har fått ett par dagars trevlig läsning om 1M. Har kommit fram till att jag förmodligen behöver en sådan bil i min ägo, kikat runder lite och hittat några som jag ska åka och titta på.

Undrar om där är några speciella saker man måste veta om bilen?
Något man ska kolla efter när man kikar efter bil och är och tittar på ett kanske blivande köp?
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

One day kanske jag även vill ha en 1 M :)
En Valencia orange :)
Har en original 1M broschyr hemma, nyskick , fundera jag skulle sälja broschyren dyrt på ebay ;)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk
Kolla ytterspeglarna, de har en tendens att spricka i foten.
Stenskott framför bakhjulen är standard.

Kolla sidan ovan , mycket matnyttigt :)
6 stycken till salu!

1. Minskat intresse?
2. För högt pris?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk
Det är väl 4 st på blocket men oavsett om det är 4 eller 6 så tror jag nog egentligen inte det beror på minskat intresse och/eller prisbilden. Däremot är det nog inte alltid så lätt att varken motivera eller för vissa att övertyga den andra bättre hälften att köpa en sån typ av bil för 400k ++. Det är ju trots allt en ren entusiastbil och då blir det mycket pengar för väldigt många och att låna till nästan hela summan är kanske inte ett alternativ.

///M. Pedersen

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk
Är det den beryktade filmen där han kör m4an i comfort mode?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Varför skulle han göra det? Han vill utvärdera vilken som var snabbast runt banan, varför köra comfort mode då?

Det intressanta var ju att han sa ... Det skiljer inte många hundradelar mellan M2 vs 1M som M2 är snabbare!

Klart är ju att "ju billigare M ju roligare är det :)
Har inte sett filmen själv men finns flera trådar om det på bimmerpost. Bara han själv som kan svara på varför han gör det men det syns tydligen i filmen.
Verdi
M2 är rätt mycket snabbare enligt alla objektiva källor. Vad nu det spelar för roll?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Gillar hur ni pratar för eran egna modell, har ni provkört de andra modellerna?
Verdi
Varför skulle mina personliga upplevelser vara värda mer än objektiva fakta?
Missförstå mig inte, jag gillar alla testade bilar, men inte Steve. Det är alltid något med hans test som inte stämmer, som om han medvetet vill skapa resultat. Se bara testet mellan M2 och Macan.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Nu sa jag inte det Verdi, tycker bara det är roligt att ni alla försöker vrida och vända på det för att eran modell ska vara bättre än den andra på något sätt.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Har man köpt en BMW M så ligger det naturligt att man gärna kollar varvtider mellan bilarna ,och självklart vill man att sin egen M skall vara bäst i dessa tester :)

1M är ju en gammal bil nu, och de hundradelar som M2 var snabbare, kan jag lätt leva med ;)
Verdi
Ja det där är nog sanningen. Haha..
Ah
18
Ahead
320i -03 M-pkt
Är det någon här som har monterat 11" fälgar bak på sin 1M? Och vilken däcksbredd använder ni då?
Bruno69
M1 hur hårt kan man trimma en sådan utan att byta ut halva bilen? Svårtrimmad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.