|
Sida 44 av 56
|
|
|---|---|
| Japp. Känns som att priserna är högre än vad folk är villiga att betala. | |
| Japp. Verkar som är att priserna är högre än vad folk är villiga att betala. | |
| Det är nog så att man vill casha in innan det är försent, prisraset står runt hörnet på många bilar av denna typen. | |
|
Länk Verdi... du kan ha rätt ;) |
|
| Jag tror man får skilja på en skorpionens 500 milare och en brukskörd också. Det är klart att det skiljer i pris på en som bara står i garage och en som används. Själv har jag barnstol i min M2a med allt vad det innebär... Kört 650 mil sedan 27 maj. | |
| En bil som bara står är inte bra det heller om man vill köpa en sådan om säg 10 år och sen bruka den. | |
|
Phoenix... håller med, då e de ju tur att min rullar en 100 mil/ säsong i bästa fall! Dm3... de e bara att köra, en bil är till för att användas ;) |
|
| 100 är bättre än 0 iaf :) | |
| Det roliga är att den svarta för 490' med 520HK såldes före de i org.skick :) | |
| De andra är inte heller original :) | |
| Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Bmw 1m Länk | |
|
Var och tittade på den förra året och då gick den för 380. Jag personligen avstod köp för jag tyckte den lät märkligt ifrån motor/turbos på tomgång samt att det kändes som att bromsarna låg på. Var något som gjorde den var seg i accet iaf. Kanske kan vara åtgärdat nu vad vet jag. Mvh Daniel |
|
|
Danne_485 Det var absolut inget fel på den bilen då jag en gång i tiden ägde bilen innan försäljningen och innan dess hade jag köpt en sprillans ny direkt från BMW. Att 1M låter mycket är ingen nyhet (speciellt när man är inne i ett garage). Bilen rullade fritt och kan väl inte påstå att bromsarna låg på (nybesiktigad också) och framförallt inget fel på accet. Jag skulle lätt vilja köpa tillbaka bilen, men känns fel att betala mer än vad man sålde bilen för och det är väl ingen hemlighet att 1M bilarna har skjutit i taket när det gäller priset. Själv inväntar jag på en väldigt försenad M2 som är beställd! |
|
|
Jag säger bara hur jag upplevde bilen och det är möjligt att den var helt felfri men då vet jag inte om 1M är så mycket att hänga i granen faktiskt. Den ska ju ändå ha hyfsat vrid på pappret så borde inte kännas så seg på låga varv på det vis som jag upplevde. Kan ju även varit någon form av glapp vid turbo som gav upphov till både det upplevda ljudet och sega acc eller hur man nu skall förklara den känslan. Det kändes ungefär som att någon försökte dra bilen bakåt när man skulle iväg eller iaf på något sätt höll den tillbaka. Behöver ju faktiskt inte ha varit pga bromsarna men tyckte beläggen såg lite snedslitna ut så det var därför jag påpekade det då. Men jag hade ju ingen möjlighet att undersöka bilen närmare så det är svårt att säga exakt. Den kanske var felfri som du säger, men för mig var det ytterst märkligt iaf. Har bara testkört en 1M innan din men det var i vinterväglag så det kan tyvärr inte räknas som en riktig provkörning och därmed svårt att jämföra. Får se ifall man får testat någon mer i framtiden i jämförelsesyfte. Jag tror att du kommer bli jäkligt nöjd med M2an. Känns som en mognare/stabilare bil än 1M men ändå rolig att köra. Lycka till vidare med bilägandet! |
|
| Har lite svårt att tro att det skulle vara glapp vid turbon eller att bromsar ska ligga på när bilen gått så lite.. | |
|
Den lät i alla fall mycket ifrån "motorn" (har för mig att jag med mitt otränade öra tyckte det lät någonstans kring downpipes eller något sådant) och det jag reagerade på var att det hördes såpass tydligt och starkt bara man satt på huk bredvid framdäcken med huven stängd. Jag har aldrig upplevt detta såpass tydligt på andra bilar men det kanske "skall vara så". Lyssnade även efter detta utanför garagemiljö vid en bensinmack med i stort sett samma resultat samt att jag upplevde att den uppförde sig märkligt på 1an och eventuellt de andra växlarna på låga varv. Detta var ju dock drygt ett år sedan nu som jag provkörde bilen så jag minns inte alla smådetaljer till 100%. Men jag fick ingen bra känsla för just den bilen i alla fall, det är allt jag kan säga. Resten låter jag vara osagt. Och eftersom jag inte är någon utbildad mekaniker så bad jag om att få bilen genomgången av en BMW-aukt. verkstad eller liknande innan ev affär men det gick tydligen inte att lösa så därför avstod jag helt enkelt ifrån ett köp. |
|
|
Intresset var extremt stort och bilen vart såld inom 24 timmar till nästa seriösa kund som dök upp och inga konstigheter var det med bilen efter försäljningen då jag inte hörde ett smack från nästa nöjda kund som valde att nu sälja bilen. :) Bilen hade knappt gått 2000mil när jag sålde den. |
|
| Kunden va nöjd , å säljer sen bilen ...;) | |
| En del människor byter bil lika ofta man själv byter skjorta, och de är nöjda med sin bil ändå ;) | |
|
U have a point there :) Dessutom han eventuellt fick mera för bilen när han sålde änn han gav :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.