AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.145

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 42 av 56
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Ligger ju 5st på blocket. Dvs fler 1m än 135i tillsalu.
De har legat ute länge med
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ytterliggare en motorreporter som valde 1M :) ....
Verdi
Jo men de kör ju mest bana och så kan de verkligen köra. Hur bra är den genomsnittlige 1M-ägaren? Alltså, egentligen. Mycket machosnack också. Lagom kul att sätta den i en tall om man får ett kast som man inte räknat med. Men då detta trots allt är internet så kommer inte en jävel erkänna att de inte kan ratta som Ayrton Senna. ;-)

Dock är 1M nog den "billigaste" bil man kan köpa. Kommer nog hålla värdet bra även framöver.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Är det bara jag som tycker att framlysena på 1M är för stora och därmed ser lite fula ut? Samma gäller min Z4, lite för stora framlysen.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Att utseendet på 1m inte är så lyckat började ju denna tråd att diskutera. Jag vill minnas att den träffande jämförelsen med en hängbukssvin gjordes 😉
MU
940
MUC
M340i - 2025
Att välja mellan 1M eller M2 eller vilken som är bäst är en ointressant diskussion, det är trots allt fyra år sedan 1M slutade tillverkas. Fattar inte vad journalisterna menar, det lär knappast finnas så många 1M till salu som motsvarar efterfrågan på M2.
Verdi, angående bankörning så är det bara inse att M2:an är överlägsen. Det skiljer till exempel 17 sekunder till M2:an favör på Ringen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Dm3... den jämförelsen förekommer fortfarande... men de kommer alltid av samma avundsjuka människor ....

Westerlund... tycker faktiskt både Z4M och 1M passar i sina framljus.... även om de tycks kanske lite stora...

Verdi.... tror inte det skiljer så där mycket i genomsnitt vare sig 1M ägare eller M2 ägare.... en del kan och den stora majoriteten kan inte...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Muc... Sabine Smith hade garanterat kapat den tiden på ringen... hon är oxå Mrs Nurburgring :) hon kör skiten av alla karla karlar här på AP.....
Haha! Så patetiskt att dra "avundsjuk-kortet". Varför skulle man vara avundsjuk bara för att man tycker E82 ser ut som ett hängbuksvin?

Jag tycker E82 ser rejält konstig ut från sidan. 1M ser lite bättre ut men det är något konstigt över den ändå. Vad spelar det för roll om jag tycker det, gillar ägarna bilen så spelar det väl större roll och jag är inte direkt avundsjuk.
Verdi
1M är ju billigare än M2 så hade jag velat ha en gammal 1M istället så hade jag köpt en sån. Båda modellerna finns ju att köpa. Så avundsjuka? Njae.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Skorpionen, tveksamt. Det är inte precis några gröngölingar som sätter de officiella tiderna på Ringen. Sabine är duktig men hade väl i så fall kunnat kapa ännu mer på M2:ans tider eftersom det chassit är väsentligt mycket bättre, inget konstigt med det eftersom det är en modernare konstruktion.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ja, de kan väl bara de svara på imolarot..
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nu får du lugna ner dig skorpionen. Varför skulle man vara avundsjuk för att man tycker en bil är mindre lyckad designmässigt. Jättekonstigt sagt av dig. Vill man ha en bil är det ju bara att köpa. Både 1m och m2 finns ju ett antal på blocket as we speak.
Hängbukssvin, det var jag haha :)
Ja från sidan sett så måste 1M vara BMW's fulaste bil men jag har lärt mig uppskatta modellen med åren men jag tycker fortfarande att den är väldigt ful = Ännu fulare lysen än Z4 och extremt kort i baken.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Haha.... så fort någon skribent eller motorreporter hyllar 1M så går en del folk i taket och börjar skriva en massa nonsens... bla om designen på E82.

Jaja, vi kan konstatera att 1M väcker en del känslor , bra som dåliga , alltså ingen större skillnad än för 4 år sen.

Kul att de flesta här kan småkivas och inte bli alltför vrånga, det måste du öva upp Dm3 ;)
Skulle snarare säga att du är den mest fanatiska bilägaren jag stött på de senaste 5 åren... ;)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Haha , ja Phoenix, det är du pappa till ;) har du fler namn på lut?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Imolarot... är man fantast så är man fanatisk ;) finns det nått annat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.