AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.142

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 40 av 56
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Zito... av de 5 så e det bara en som är orörd, men den är BS och du letar AW.
Hoppas du hittar en :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Såg nu att ingen är original som säljs på Blocket just nu!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Du måste ha en riktig M för att få stå på utställningen på M-träffen, däremot är det fler som kommer och parkerar på parkeringen bredvid med andra bilar. Fanns bl.a. en M535i på parkeringen i år.
Zito:
M-Bilars kostade mer nu än när den såldes ny, skapligt andrahandsvärde!
Det var en kille som tingade den och skulle komma och hämta den veckan efter så inte jätte spontant om nu inte den killen backade ur.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Zito... vet att du vill ha en AW , men måste ändå länka till den här!!
Länk
Zi
12
Zito
Bmw m2 -17
Såg att det kom ut en AW igår kväll med rätt utrustning !
Verkar vara längs ner i Sverige haha. Bor själv i Stockholm men antar att de något man får räkna med om man vill ha ett fint ex.

Clubsport- de har verkligen stegrat i pris 1m senaste året, undra ifall det håller sig när fler m2or börjar rulla på vägarna.

Skorpionen- Wow detta var verkligen unikt, även om färgen inte faller mig på smaken direkt. Endast 4 ex som finns om jag förstod det rätt?
Tack för länk :D

Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Zito: Ska du byta bort M235 mot en 1M isf kommer du ångra dig lite :)! Inte för att 1m är dålig på nå vis, men var själv på att köpa en 1m innan jag testade M235 och vart såld :)

Men som sagt smaken är som baken ;)
Verdi
Fick Bayrisches Blatt i veckan. MÅSTE vara Skorpionen som skrivit reportaget om 1M vs M2. Haha. :)
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Zito

nu har du världens chans. Den 1m som ni pratat om i Malmö känner jag till och vet vem som tog ut den ny. Han är mycket intresserad och rädd om sina bilar.
Det är bara att köpa kan inte bli bättre
Har själv haft exakt lika dan men sålde den tyvärr och saknar den mycket.
Har försökt köpa tillbaka min gamla men han som har den vill inte sälja. Suck !!!
Fick bli en m2 istället
Zi
12
Zito
Bmw m2 -17
Bilderman
Förstår vad du menar,har själv ägt 1m och m235 som nu är såld. 1m gav mig mer sport känsla kändes mer rå. M235 var mer en "året runt" bil, fantastiskt bra bil med en grym automatlåda även om det inte är dubbelkoppling. Nära vän äger en M235 full performance (sjukt snygg), så får åka mycket med den också ;D

Nils-Johan
Intressant, ska försöka höra med honom även om det är så förbaskat långt haha.
Förstår jag är i samma sista som dig nu, har du fått leveransen på M2?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Verdi... nix , inte jag som skrivit det i vår klubbtidning:) men de KUNDE varit jag!
Där står bara vad alla andra motortidningar i världen kommit fram till, alltså INGET vi lyfter på ögonbrynen för!!

Servade 1M för en månad sen på auktoriserad BMW verkstad, och där kom både säljare och verkstadstekniker ut och pratade om min 1M, och de hade oxå en favorit .... gissa gärna :):)
M2 är en fantastisk bil , men nr 2 är alltid nr 2 ;)

Nils-Johan:

Inte för att vara sån men jag måste :) Om man är så rädd om sina bilar så kan man kanske anstränga sig och byta strålkastarspolarna så att de är i samma färg innan man lägger ut en annons? :)

No offense till din kompis
Zi
12
Zito
Bmw m2 -17
Haha Phoenix bra uppmärksammat :D, märkligt nästan säker på att OEM är i kulörens färg då ja själv haft en AW innan.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Phoenix M3... håller med :)

Zito... den skall vara AW lackerad som oem!
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Phoenix m3

Förtydligande. Känner inte personen som har bilen nu men vet vem den första ägaren är.
Ha ha ja det ser konstigt ut vid strålkastarespolaren. Är det inte kåpan som fattas??
Zito du får rapportera om du tittar på den😜😜
Jag har inte fått min m2 än men fått besked om att jag ska få den v27
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

1M i sepang bronz metallic, faktisk original oxå!
Killen betalade 200 000 :- extra för att få den lacken!

Länk

Finns en java green oxå, samt monte carlo blå som jag länkade till tidigare!
Var spekulant på den bilen förra året. Då kunde han tänka sig 380 för den. :) Han skulle byta upp sig till en Porsche men det verkar alltså som att så inte blev fallet. Leasingen skulle också lösas förra våren men verkar också vara kvar. Hmm. Dock trevlig säljare i övrigt. :)
200 lök extra för den lacken, aj aj aj :D Då fanns det nog bättre saker att lägga dem pengarna på.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Skulle tro att, har man 200 extra bara att kunna lägga på lackering så spelar det nog ingen roll för han!
Tänk istället , det finns bara 1st sepang bronz och är oem, de brukar betyda en del värdeökning, samt måste det vara riktigt kul känsla att ha en riktig udda 1M.
Vill man ha en udda 1M så kunde han ju i alla fall valt en snygg färg då kan jag tycka. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.