|
Sida 4 av 56
|
|
|---|---|
| De är ju inte meningen att 1M ska konkurera med M3 an, så därför räcker gott o väl 340 hk till. | |
|
Tjena, Jag sålde min dels för att det är "fel" bil för mig, som inte kör bana, och dels för att jag bara ville prova den ett tag. Köpte den begad (120 mil) och sålde den begad (550 mil). Kostnaden att ha haft den i 6 månader är ju inte så stor, och man slipper nybils-raset. Men bilen är i mitt tycke helt underbar, men mina referenser sträcker sig inte längre än till en 135i... Får väl prova en M3:a nån gång, och se "den stora skillanden" :-) Utseendet tycker jag inte är så värst, (jämför Audis asfula jättefyrkant till grill!) |
|
|
Ja, nybilsraset är ingen vacker läsning för dom som köper nytt. Min hade gått 585 mil när jag köpte , så man gjorde ett klipp. jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
|
Kävlingepågen: Du tycks inte vilja besvara frågan varför den har fel motor? Då får vi tolka det som att det bara kommer en massa dynga och inte vet ett skit om det hela. jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
| Snygg bil men alltför dyr för en sån liten sak! | |
|
Var på Gelleråsen igår (söndag) o testa på bana för första gången med bilen, är helt sjukt imponerad över allt med bilen, för att vara original så tyckte jag den prestera otroligt fint. O jag tillhör en av de nöjdare 1M ägare Skorpionen :) Beställt Akrapovic till pulkan nu, N55 mellanrör sitter redan på plats :) Mvh Robin |
|
|
Gäller iof oavsett bilmodell men man vänjer sig vid effekten, för oss som kör 335 så hade det varit välkommet med mera hk i 1M, den har ju onekligen prislappen för att vara mkt snabbare än en 335. Nu hör jag till skaran som gillar 1M skarpt och själv håller utkik för en till rätt pris, men det där resonansljudet hade jag ev tröttnat på i längden. |
|
|
Det enda som jag kan tycka att man kan invända emot är prislappen. En ny, hyfsat utrustad 1M smaskar upp emot 600 000. Även om bilen ofta jämförs med bilar som både är större och dyrare så tror jag bilen hade varit en hejdlös succé om den varit billigare. Effektmässigt ligger den där den bör jämfört med en icke M-bil som 135 och "storebror" M3. Bilen är inte för dyr i drift, upphetsande med sin korta hjulbas även om man inte är Mattias Ekström och tillräckligt med effekt (som tack vare turbon också är tillgänglig) för de flesta. Med andra ord, en perfekt instegsbil in i sportbils/m-världen. Men som synes på Blocket, något för dyra (än så länge :). |
|
|
Ni som tycker att 1M var för dyr vid nybilsförsäljningen, vad tycker ni att den skulle ha kostat istället då? Kan hålla med om att möjligtvis viss utrustning är tveksamt prissatt, xenon borde vara standard idag på alla BMW men det är ju bra pengar in antagligen. Ribban kunde ju inte ligga hur lågt som många verkar tro. Det blev succé iaf och det skulle aldrig bli någon dussinbil för att konkurrera ut alla andra i klassen. Sen att andrahandsvärdet står sig är bara kul. Då har BMW lyckats ytterligare i en svår tid och nischad klass. Se på motsvarande Porsche och räkna på dom bilarna. Vissa här på AP menar att BMW börjar blekna och bli vardagsmat på gatan, vad hade hänt om 1M kostat säg ett par tiotusen mindre och ej begränsad volym??? |
|
|
ja, då hade man sett en i varje gathörn förmodligen! tur de blev som det blev! De har kommit ut en VO på M-bilar Eskilstuna, 519 papp o 1mil! Micke jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! 1M |
|
|
En fråga till er som monterat N55 mellanrör. Är lite sugen jag också men klarar man avgasvärdena vid besiktning? // Christopher |
|
|
Christopher, absolut inga problem, de bakre kattarna påverkas inget av lambdorna då de sitter på de främre katalysatorerna. Mvh Robin |
|
|
Stilren: Svårt att sia om vad den borde kostat exakt. Med med tanke på att BMW plockat från lagerhyllan bör priset ha kunnat pressats 20 - 30 000 kr. Att bilen gjordes i begränsad upplaga visade sig vara en marknadsföringsgrej. Kanske borde man snarare sagt att produktionen var tidsbegränsad eftersom modellen är utgående. BMW sålde nog fler än de räknat med! Men samtidigt tror jag inte det var någon som blev utan heller. Åtminstone inte i Europa. Andrahandsvärdet visar väl kanske att modellen var något dyr som ny. Det är ganska bra tapp på bilar som bara rullat några hundra mil. Jag tror att en eventuell M2 eller en ny instegsmodell till M3 som kommer ha en mer permanent plats i BMWs modellprogram kommer att procentuellt sätt ligga längre ifrån nästa M3. En ren gissning! Med det sagt, ingen som helst diss mot 1M. Hade jag haft möjlighet och utrymme att använda den som t ex Skorpionen i rent hobbysyfte hade den stått högst upp på min lista! |
|
|
En fullmatad går på strax över 600´ i listpris. Jag fattas CD-växlare, tonade rutor och DAB-radio och listpriset var då 590´. Lite rabatt på det så tror jag ingen har gett över 550´ för en i stort sett fullutrustad........ Välj en vit och plocka bort Navi, elstolar, comfortöppning, HK och adaptiva strålkastare så landar man på under 500´ för en ny bil och det tycker jag är prisvärt....... |
|
|
Har en kompis som går i funderingar på att byta bort sin mot en Cayman R. Någon som är sugen på en AW med shadowline,tonade rutor, och lite sånt (ingen nav,pdc etc) för 460k. Bilen har gått 50mil och är in absolut nyskick. |
|
| Måste bara fråga, har ju gått o trott att 1M är en helt igenom mbil? Eller är de en uppgraderarad 135 typ? Tänkte för vet inte om de bara är jag, men jag stör mig lite på att bmw tex tar 135 motor och trimmar den några hästar och vips så är de en M motor. Missförstå mig inte, jag verkligen avgudar 3 liters turbo sexan, men jag tycker de är fel att använda den i en Mbil när de handlar om i princip samma motorkonstruktion? Är ju inte precis likadan skillnad som mellan en tex m54/s54 el m50/s50. | |
| Glömde, Men om 1M är en sportigare version MED M paket m.m av en 135 då tycker jag de är rätt motor! | |
|
1M har växellåda, diff, bromsar från M3 E46! De är inte bara motorn som gör det till M bil! |
|
|
1M har växellåda, diff, bromsar från M3 E46! De är inte bara motorn som gör det till M bil! |
|
|
Robin: Jag vet att man inte får felkoder men klarar man ett avgasprov? Co och Hc halten. // Christopher |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.