|
Sida 36 av 56
|
|
|---|---|
|
Jimpppa... den blev servad oktober 2014 och då blev det kört kanske 100 mil därefter. Ska beställa tid för service innan jag kommer bruka bilen :) |
|
| I år kommer den få rulla varje fall:) | |
|
Jag har lagt en del mil i både 1M och Z4m Coupe. Jag tycker också Z4M böjar kännas gammal men inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt. Jag tycker den är väldigt RÅ och det känns ganska befriande att få köra en bil där det BARA är körningen som står i fokus. Man tänker på varvtal, när man ska bromsa, när man ska kliva på gasen igen makalöst läckert att gasa ur en kurva och känna att man blir belönad när man låter den varva ur! Lite gammal 911 över det hela..! 1M är en svinbra bil, inget snack om saken. MEN jag har roligare när jag busar i en Z4M. Man sitter lite för högt, motorn har inte samma spets och ljud, den känns lite för trygg att köra. Dock är 1M som sommar bruksbil svårslagen, den har en helrätt look och är riktigt effektiv att köra hårt. Kan man få en av varje? |
|
|
Phoenix M3: Eftersom du inte verkar förstå detta, ju mindre man kör en bil, desto mer speciellt känns de varje gång man gör de. Jag vägrar tex ta ut bilen när det regnar, är det en dålig sommar blir det inte många turer ;) Det är en underbar känsla att kunna vänta varje år för att få ta ut pärlan på premiären. Utöver det så är det gott som omöjligt att hålla en bil riktigt fin om man ständigt använder den :) Spar? Ne, jag tycker om fina bilar :P // Jonas |
|
| Beror ju givetvis på hur man kör också. Finns nog dem som kan förstöra en bil rätt rejält även om de bara kör 100 mil per år. :D Nej, men skämt åsido, klart man skall använda sin bil om man har en. Sedan behöver man ju inte köra i ruskväder för det, men det heter ju "BMW - för att du älskar att köra" av en anledning. ;) | |
|
X-max: Känns som ett påhopp? :) Jag kör nog Max 200-300 mil per år, lägger ofantligt mycket pengar på delar och rekond för att hålla bilarna i mint condition. Så jo, jag vet PRECIS hur speciellt det är. Du får gärna kolla in mina bilar så tror jag nog du får en annan uppfattning www.garaget.org/philly |
|
| Därför man har flera, så kan man risa ner de istället ;) Kanske bara acceptera och respektera att folk resonerar olika utan att behöva peaka andra varenda gång;)? | |
| +1 X-Max ... äger för många bilar samt lite tid för leksaker, gjorde att det inte blev några mil med 1M :) alltid retar de nån ;) | |
| Ne, inte alls.. Har bara noterat hur du brukar skriver till folk, har hängt på den här sidan sedan 2001.. Vet att du har fina bilar Phoenix;) | |
|
Det retar inte alls mig :) Man får göra som man vill. Jag skrev så för att jag tycker det är synd att man låter sin dröm stå en hel säsong bara för att hålla milen nere. Man längtar ju sönder sig varje år till april när man får ta ut sin skönhet och njuta av de få milen det blir. Att inte ställa på för att spara mil tycker jag är onödigt, därav min kommentar. Man vill väl njuta även om det bara blir 50-300 mil? FYI så har min Z4M bara gått 3587 mil och jag kommer nog hinna köra 150-200 i år |
|
| Jag lät inte bilen stå för att hålla milen nere! Tyckte nog jag gjorde klart de i förra inlägget! | |
| Hoppas du hinner få ut den i år :) | |
|
:) Ja, blir nog runt de milen(50-250) för mig, lite beroende på hur mycket tid man har över och hur vädret är. Säsongsstarten beror lite på när sopbilen har gjort sitt, förhoppningsvis innan April är slut;) // Jonas |
|
|
Phoenix.... så kommer det bli :) X-Max... ja, mycket beror på när de får fart på gatsoparen! |
|
| Phoenix... Grattis till köpet! Ser riktigt fin ut! :) | |
|
Tack :) Ses förhoppningsvis på någon träff i år. |
|
| Qwert22: Hur skulle du ranka M3an i jämförelsen med Z4M och 1M? | |
|
E36, E46, E90? Granaten beskriver skillnaden mellan 1M och Z4M på bra sätt. |
|
| Jag menade jämfört med ungefär samma årsmodell, typ -08. | |
|
Har bara kört 150 mil i E90 M3. E90 M3 i sig känns på något sätt mer vuxen än 1M. Liknar faktiskt en högvarvig variant av E39 M5 eller Alpina B8 4.6. Bilen känns inte så tung som en E39 och chassist är lite hårdare än B8 4.6, lite mer dynamiskt. Då E90 M3 och 1M är baserad på vardagsbilar så liknar dom varandra mycket mer än Z4M Coupe i körstil. Emot E90 M3 har 1M då mer hooligan känsla. E90 M3 behöver man givetvis varva mer än 1M. Bägge E90 M3 och 1M skulle funka bra som vardagsbil eller att enkelt åka 100+mil på en dag. Z4M Coupe är som sagt mer rå och efter 30-40mil på en dag så blir det lite tröttsamt. E90 M3 är givetvis en bit snabbare än Z4M och 1M - har ju 80hk extra. S65-motoren känns liksom S54 tydligt gamla generationen. Bränsleförbrukning är helt galen - vid 140kph på cruise control drar den 1,4l när Z4M och 1M bara drar 0,9-1,0l. Är framförallt ett problem då E90 bränsletank bara tar 50 liter så behöver man stanna varje 25-30 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.