AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.141

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 33 av 56
Det var den där jag var väldigt nära att köpa för några år sen men eftersom det var en pressbil så var listan lång på saker som dom hade bytt för att få den i säljbart skick.
Känns väldigt skumt med plast där tycker jag. I regel så är det ju mer stensprut och liknande på andra sidan skärmen.
Borde finnas någon lag som reglerar det där. Typ att man måste uppge sådana uppgifter i annonsen. För dem som inte är medlemmar här eller har bra koll på egen hand kanske det kan vara lätt att missa denna typ viktig info och som kan vara totalt avgörande för ett köp.
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Danne_485: På 1M så blir det mycket stenskott just där skyddet sitter, detta då stenarna flyger från framdäcket och träffar utbreddningen av skärmen bak.
De nya M-bilarna har stenskottsskydd där från fabrik vad jag förstår..
Okey. Där ser man. Man lär sig något nytt varje dag. :)
Wi
44
Wintis
M3-2016
Satte på egna stenskottsskydd, dock genomskinliga, på min efter 150 mil.
Då hade jag redan ett gäng stenskott/blästrad lack.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Låter mindre skoj att få sin nya bil blästrad.. Antar BMW lärt sig en läxa när de konstruerar m2an..

Fräsiga priser på 1m, som en ny m2.
X-max: Vad kör du för tuning på din 1M? Är det bänkade siffor du visar upp?
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Blir nog inte alls lika mycket blästring på M2an skulle jag tro, då skärmarna inte är breddade i samma utsträckning som 1M, mer likt M4an istället dvs hela karossen är bredare istället.

Ja, det är bänkade siffror, rototestad på BOS samt bänkad hos Stertman, har för mig siffrorna knappt diffa 1-2% mellan de två, dock hade roto-bänken problem med vridet på låga varv, likt det Teknikensvärld hade med AUDIn..

GIAC steg 2.5+, DP, IC, insug, eisenmann race (helsystem) plus en del annat :)
Har nu gått 1400mil, hunnit med 8 lackförseglingar samt 8 oljebyten sedan jag hämtade den ny på BMW sent 2011 :)
X-max: Okey. :) Gött att få det på papper. Antar att det inte är på hjulen? Är du nöjd med Stertman. Man brukar ju oftast inte förknippa dem med tuning av BMW i vanliga fall. :)
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Ja, papper vill iaf jag ha :) Det är motorhäst, annars skulle man kunna tro att jag hade bänkat den på en fantasibänk som Dynojet :D

Jag är toknöjd med Stertman, grymt trevliga och kunniga killar. Kör all service hos de numera, efter problem hos flera BMW återförsäljare..
Ne, de kör mest VW, AUDI, Porsche där vad jag förstår:)
Haha. Ja just. ;)

Okey. Nice. :) Tack för insikten. Hört mycket gott om dem också så detta bekräftar väl bara det då. :) Kanske tar ett besök dit om det blir BMW turbo till våren. :)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Den där pressbilen eller vad det var som ni länkade till: LGB963

Jag kollade Carfax och den har varit inne ganska mycket på verkstad.

Behöver kanske inte betyda nått och sen verkar det som carfax som regel ej har med verkstadsbesök i sin statistik. Min egen bil tex har bytt kamkedja men det står inget om i carfax.
Dom har bytt motorhuv, del av avgassystem, 4 fälgar, omlack bakre stötfångare samt bytt båda backspeglarna när den hade gjort sitt som pressbil när jag tittade på den för några år sen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De där pressbilarna får verkligen bekänna färg! men det är väl därför de kallas pressbil, för det skall testas ordentligt.... den berörda bilen tycker jag ligger 80 tusen för högt, när man vet den historien om bilen!
Många inlägg från tyckare kring BMW:s 1M . MEN! Den är och kommer att förbli en unik samlarbil.
I USA kostar bilarna idag ca 600.000:- i Sverige får du betala 2012 års nypris för en 1M som rullat 3000 mil. ca 420.000:- SEK . De ligger ute max 1 vecka
Ingen annan BMW i modern tid klarar detta fenomen.
Den är rak, enkel, ett jädra klös, manuell och utan en hel...tes massa lull-lulll och bling-bling.
Kul att BMW vågade sticka ut med en 1-serie med M3-teknik och en rak 6:a.
Vi har riktigt rolig med vår 1M :)

Gick det verkligen att köpa en 1M för 420 tusen? Finns 3 på blocket nu och jag har svårt att tro att nån betalar mer än vad de annonseras för...375 är nog mer realistiskt i dagsläget, även om det blivit lite av en klassiker.. I Europa finns drygt 50 till salu, ska bli intressant och se hur lanseringen av M2 påverkar priset på 1M!
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Den som kom ut i fredags i Stockholm ska tydligen redan vara såld.
Finns bara 1 st riktig 1M ute på Blocket, de andra två är " Hittepå IM " ombyggda ser 1-modeller och inga riktiga 1M, läs på noga i annonserna så ser du!
Ingen under senaste året är såld under 380.000:-, i november gick en för 449.000:- med 1200 mil på mätaren.

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

De båda i orange är väl "riktiga"..

Den i Sthlm var inte såld i Lördags EM iaf men kanske att den gick idag, så är det väl bara den i GBG kvar då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.