|
Sida 32 av 56
|
|
|---|---|
| Du ska inte köpa dig en 120d ist? :D | |
|
Han måste väl få fråga om förbrukningen, ingen mening att köpa grisen i säcken. Det är inte direkt en Bugatti Veyron vi pratar om, där det är så att om du måste fråga om priset så har du inte råd... :) |
|
|
Körde 6500 mil blandad (stad/motorväg/bana) körning med min och hade en snittförbrukning på 1,21 enligt färddatorn. 2 tankar gick bilen under litern och då var det sambon som körde, så mycket beror på hur tung din högerdojja är...... |
|
| Tycker att om man köper en M-bil så är bensinförbrukningen bland det sista man tänker på och sedan tycker jag det är slöseri med en 1M om man tänkt använda den som pendlarbil. Men det är ju min åsikt. | |
Verdi |
Nä, för om man har en M-bil så torkar man sig med tusenlappar... Hört det förr. :) |
| Du lär ju i alla fall ha råd till bensin. Kan vara bra. Vad är meningen annars? Kolla på den i garaget? :D | |
| Tur det kommer nya sedlar, så man kan byta då ;) | |
Verdi |
Tycker ändå det är sunt att man tar reda på ungefär vad det kommer kosta i förväg. De som bara struntar i vad saker kostar är antingen extremt förmögna eller så kommer de hamna i Lyxfällan. ;-) |
|
Senaste tanken låg på 1,18 blandad körning, då den är beroendeframkallande att trampa så sticker den snabbt iväg. Dock helt ok förbrukning enligt mig. |
|
| Som sagt, köper man en bil för 400 000 och sedan hamnar i lyxfällan för att bilen drar 2 dl mer soppa per mil än man räknat med, ja då är nog något riktigt galet haha. | |
|
Han körde en V8 innan så han har definitivt råd :) Tycker dock man kan fråga utan att få massa konstiga svar :) |
|
|
Han körde en V8 innan så han har definitivt råd :) Tycker dock man kan fråga utan att få massa konstiga svar :) |
|
|
Jo, men har man intresset för en 1M lär man ju redan har hyfsad koll på vad den drar? Ska nästa fråga vara hur många hk den har eller om den är snabb? Frågar man konstiga frågor så får man konstiga svar uppenbarligen. Även om den inte drar exakt som BMW anger så är det ju ändå ett hyfsat riktmärke. Om han körde V8 innan så antar jag att han sålde den för att den var för dyr i drift då? |
|
|
tycker 1m drar för mkt. Om jag överdriver med min m3a 4,0 v8 o kör som tant Agda så kommer jag ner till 1,1 l/mil 1,6-1,8 som Schumacher 1,4 normal körning alla siffror gäller stadskörning. |
|
|
Nytt prisrekord? 479' för en 1M -11, drygt 3000mil. Länk |
|
| 1M är säkerligen en kanonbil och allt, men 479' är helt jävla sjukt! | |
| Kromade lister är ingen värdehöjare direkt :) | |
|
Nu är den sänkt med 40k helt plötsligt. ;) Den har bra utrustning men lite höga mil för min smak. Skulle kunna tänka mig runt 400 om den är i bra skick. Som Phoenix säger så hade det varit betydligt bättre med blackline. :) /Danne |
|
| LGB 963 är en av dem första pressbilarna, är med i Automobil 6.11, har nog bytts lite bakdäck på den :-) | |
| Hmm. Sitter plastbitarna på bakskärmarna där för att skydda lacken eller dölja redan skadad lack? Blir kul att se när M2 släpps vad som händer med priserna på 1M. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.