|
Sida 29 av 56
|
|
|---|---|
|
Den sista riktiga m-bilen var e30 m3 sport evo. Dvs höet utvecklad i syfte för att klassa in modellen för racing. Övriga modeller har kommersiella drivkrafter så som att tjäna pengar och bygga varumärke. 1m är en trevlig bil, dock överprisad i dagsläget. |
|
|
-Acey, ska vi dra det till ytterligheter så har du nog rätt... 1M är som en E30 2012. Tycker den är underprisad ;) 400:- skall alla lägga ut sina för itte en spänn under! |
|
| Men att prata om den sista "riktiga" M-bilen är väl ungefär lika löjligt som när inbitna porschefanatiker säger att den sista riktiga porschen gjordes 1998 när luftkylningen försvann? ;-) | |
|
1M är byggd av Motorsport GMBH = Riktig M-bil! OAVSETT vad en del tycker o tänker här! Vet man vad Motorsport GMBH står för, och vilka bilar som tillverkas (ats) där så kan man sin sak. Behövs inte sägas så mycket mer! var och en vet ju med sig själv om man ljuger för sig själv eller rent ut sagt är OKUNNIG om M- bilar. |
|
Verdi |
patrick_set, Var väl exakt det jag skrev om både 1M och GT-R? 1M kan säkert vara snabb rakt fram men runt en racerbana är den för yvig. Och nej jag har inte kört någon, jag återger bara objektiva fakta. ;-) |
|
Om den är snabb eller inte kan ni avgöra på denna film. Denna bil är dock modifierad med stolar, dämpare och bromsar. Orginal effekt, vilket ni kan se att Gts:en drar ifrån när det är rakt. 7:45 BTG skulle jag säga är ruskigt snabbt! |
|
|
Här är en annan 1M som går rätt fint! Länk |
|
| De e en fröjd att både se och höra en 1M:) | |
|
Patrick_set ska du sälja din 1m? mvh robban |
|
| Vill du köpa? | |
|
Letar en sådan eller en rs3a. helst vit eller (grå på rs3an) visst är det din oranga på blocket va |
|
| Stämmer... | |
|
Hade jag bara haft råd hade jag köpt en 1M på en gång. Så sjukt feta bilar ju. Så gött att det är en bil med endast manuell låda. Är allt för stortfokus på dubbelkopplingslådor nu för tiden. |
|
| Ja dom är riktigt snygga, men dkg är bra grejor! | |
|
Jag har ägt M3 E46 med smg , och hur man än vred och vände, så kändes det aldrig som jag verkligen körde bil!. Bra grejer, JA men riktig körkänsla får man aldrig med smg,dkg och allt vad de heter!. |
|
| Innan jag skulle köpa så var jag helt inställd på manuell, men efter att jag provkörde dkg så vart jag helt såld. Sen kan du inte jämföra dom lådorna riktigt. | |
| Jag jämförde inte, konceptet är snarlikt ;) | |
| Knappt ;) | |
|
Skorpionen: Jag skulle säga att en DKG ger enormt fin körkänsla, speciellt om du paddlar själv. Gällande SMG så är det en helt annan och tillika tragisk historia.... |
|
|
Trevlig läsning om 1M och M3 V8... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.