AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.205

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 27 av 56
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Kopplingen såld till Hobbe! :)

Har fortfarande massa godbitar kvar till salu, allt är helt nytt i kartong.

Allt som behövs för "Steg 2 Extreme", intercooler, downpipe, insugskit etc. Bra paketpris ordnas.

Även HR Sänkningssats, helt nytt i kartong som väntar på att få ner ännu en 1M mot marken.

Någon som är sugen? :)
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
skrik till när Ni vill åka en sväng. Som fd 1M ägare vet jag att model S är ganska mycket snabbare och min med P85+ har grym väghållning... så ledsen men den är mer sportbil än 1M ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
eftersom jag blir angripen tar jag mig rätten att svara.

Tesla Model S P85+ är snabbare än i8, 1M, M4, M5, M6. Nya modellerna. Välkommen att prova.

En elbil har en effektivitet på ca 83% vs fossilbil som är ca 20%. Dvs förutom att jag laddar den med ren el från vattenkraft så används energin på ett mycket effektivt sätt. I en fossilbil går 80% av energin till buller och värme istället för att driva bilen. En elbil har 80-90% färre delar vs en fossilbil. och nej det är ingen skitigt tillverkning av batterier och annan FUD. Tesla återanvänder dessutom batteripacken. Läs på ordentligt är mitt tips. Fossilbilarna har större milöpåverkan i alla avseenden inklusive tillverkning, service, drift och skrotning. rejält större! 2 spänn milen tankar jag för. Kommer 30 mil vid aktiv körning och 40-50 mil vid optimerad. batterierna blir ca 30% mer effektiva per år. Dvs detta är bara början.

Kör vad du vill och trivs med. Jag kommer aldrig köpa fossilbil igen. Låt oss väcka diskussionen igen om 5-10 år. Skall bli kul att höra samma personer öppna munnen då... ja detta är fel tråd men hade inte svarat här om det inte var en massa angrepp med felaktigheter i...

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
nej den bruna var inte jag. Kör en multicoat röd Tesla Model S P85+. 21" gråa fälgar, carbonvinge. Tror den bruna måste se fräck ut live.

Ser sällan 1M på vägarna. Har de börjat exporteras eller hur många har vi i Sverige idag? Jag trivdes utmärkt med min 1M när jag ägde den.
Jag såg rätt många 1M på Bimmers of Sweden igår, tror jag såg 3 vita, 2 svarta och 2 oranga. Det fanns säkert fler.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Klart de finns fler, men dock ändå ovanliga. :)

Hybris: (trivdes utmärkt) var en stor underdrift av dig... kollar man de du skrivit innan så fanns inget bättre ;).
Det jag menade var att det säkert fanns fler där igår som jag inte såg, jag vet också att det finns fler i Sverige :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

7+ då! Pulsen gick väl upp på dig då med alla dessa 1M!!! :);)
Det kan jag inte direkt påstå, det var ju värsta dussinbilen på träffen :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Förnekelse är första tecknet på ett beroende!! ;);)

BOS träffen tycks blivit riktigt lyckad! :):)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ursäkta min ignorans, men de tester jag sett med tesla Model S 85 gör den 0-60 mph (!) på mellan 4.4-5.0 sekunder, hur är den då "snabbare" än M5 F10 mfl? Och Tesla själv uppger 4.4 sek, vilket då är något optimistiskt om man söker litet på Youtube..
Och riktigt höga farter ska vi inte ens prata om då.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sedan är det nog snarare 15 mil vid inspirerad körning och 30-35 mil vid optimerad körning, om man ska tro alla ägare på Tesla-forumen.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Håller med Sani där. 0-100 säkert lika snabbt, men efter 100 så får nog Teslan pisk av M5 F10! :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Yepp , bara att hålla med sani, söker man på Youtube så stämmer den faktan!

Visst , om 10 år finns garanterat fler elbilar o snabba sådana, men väljer att leva i nuet o köra BMW s roligaste .
Tja!

Är det någon som sitter med en 1M VO med full utrustning samt väldigt låga mil som kan tänka sig sälja eller håller ni i bilarna tills M2an dyker upp?
Haha ditt nickname!

Step brothers, en utav de bästa filmerna ever :D

Ursäkta OT.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Att döma av bilderna på hur M2 kommer att se ut, så måste man ju bara beställa en sådan också!

Finns väl någon på blocket , som kan passa dig?
Jag hade inte skapat en användare här om så vore fallet. Blocket har 6-7 1M till salu. Några vita, några svarta och två eller tre VO, ingen av bilarna uppfyller kraven som jag skrev i mitt första inlägg.

Rent spontant känns det som att det är lättare att hitta ett exemplar nästa år då folk kanske vill sälja sina 1M för att invänta M2. Jag hade funderingar på att invänta M2 själv men som en kompis sa, tänker man på de viset så kommer man få vänta länge på vad som helst egentligen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Så när du väl köpt din bil , lova att du inte skriver mer här då!! ;)
Det kan jag nog, för jag lär vara upptagen med att köra :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.