|
Sida 26 av 56
|
|
|---|---|
|
kan bara säga att elmotor är framtiden. Provkör en roadster eller model S. Nej inget motorljud. Silent killer. Trodde jag skulle sakna motorljudet men otroligt vad skönt det är utan. Nu går jag och stör mig på en töntigt RS6 som åker i grannskapet ibland. Jäkla oljud. Kepskillar och förrförra generationen så dessutom ful och man drar den utan att anstränga sig. ;-) Jo jag argumenterade att elbilar utan ljud inte är kul. innan jag skaffade en själv då fattade jag... Det enda jag saknar är BMW träffarna. Får försöka få till lite Teslaträffar. Saknar att tjata bil... Skall bli kul och se om BMW drar till med en M2. Iofs kommer jag aldrig köpa en ny bensin eller dieselbil igen... no more gasoline... |
|
| Du börjar bli gammal ;) en sportbil ska låta!! | |
|
Fast Tesla är ju ingen sportbil så den kan väl få vara lite tyst med. =) Tänkte nu närmast på den Tesla som diskuterats här, Roadster är kanske "lite" sportig. =) |
|
| Jag såg en brun Tesla Model S på e18 Norrtälljevägen i Tisdags en brun Tesla var det du kanske då? Hur som riktigt snygg bil och stor är den oxå | |
| Klart en bil ska låta.... En Tesla är ju tystare än fruns symaskin och designmässigt jäkligt lik ;). | |
|
Mötte 12 st Tesla Model S under 30 mils färd mot Oslo förra helgen - populära åk där, verkar som att de kostar mindre också. Att jämföra prestanda med en tio år gammal RS6 är ju....moget - speciellt när man vet hur det skulle sluta mot en av samma årsmodell ;) Hybris är bara förnamnet. |
|
|
Någon 1M ägare som är sugen på en Clutchmaster koppling med aluminium svänghjul. INKL urtrampningslager. Helt nytt i kartong bara att höra av er! |
|
Verdi |
hybris, har du inget annat att säga än att lovprisa din elbil så tycker jag du kan vara tyst. Vi fattar att du är nöjd, ok? Själv tycker jag det är självklart att elbilar INTE är framtiden. Kan visserligen tänka mig en BMW i3 nästa år som andrabil när vi flyttar till villa så jag har inget personligt emot elbilar som sådana. Däremot säger det sig självt att det skulle ta enorma resurser att bygga batterier till alla hundratals miljoner bilar som finns världen över. Vad är det i batterierna egentligen? Lär ju knappast vara gjorda av biologiskt nedbrytbara ämnen. Är rätt smutsigt skulle jag tro. Nej, elbilar är en gimmick som ett begränsat antal kan köpa och som staten är dumma nog att subventionera. Se hur det gick med etanolen... |
| Verdi +1 :) | |
|
Bra där, Verdi! Skönt att ha en vapenbroder i denna strid. Börjar själv tröttna ur hårt på detta eviga Tesla-gnissel och har besvarat propagandan från hybris med egen propaganda i tråden om nya X5 ;) |
|
|
det är väl inte för inte med det nicket... men kära hybris, starta åtminstone en egen Tesla tråd och förstår inte dessa trådar som handlar och 1M och X5. /Anders |
|
|
Oj, Tråden hettades till ordentligt :) Ju mer jag läser om elbilen ju mer vill jag bara höra min sexa skrika! Jag kan klimatkompensera lite åt dig ;) |
|
|
FugitivE, vilken Clutchmaster är det du säljer? FXXXX? Jag kan vara intresserad. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Ska kolla upp det, men TROR det är FX400, med aluminium svänghjul som sagt. Betalade runt 15.000:- för allt men nu ligger den och skräpar så du och jag kan göra en bra deal Hobbe Z4 |
|
| Du krängde din 1M till slut ändå! Vad blir det nu för bil, eller du kommer köra Berlingon? | |
|
Ja precis det blev så. Finns på annons snart tror jag dock med gamla bilder. Allt sitter kvar på bilen som jag bytte :) Nä Berlingon gör jag av med också då den är så gammal och ful så skänker iväg den, haha! Har faktiskt ingen aning om vad det blir nu efter man haft 1Men. Men en sak är säker, och det är att jag kommer ha det svårt och hitta något som var så pass bra för mig som 1an var (förutom när den gick sönder konstant ;) så blir att spara mina sedlar i madrassen tills jag vet vad det blir. Mycket går i huvudet just nu. Annan M-bil, helt annat märke, Dieselpulka, "rolig" fast mer bruksvänlig kärra, och så vidare. Har faktiskt ingen aning! Lite sugen på Porsche i framtiden också.... så vi får helt enkelt se! |
|
|
FugitivE, kolla gärna upp saken och återkom. Har jag fortstått det rätt så är du en skånepåg. Jag kommer att vara nere i Skåne v.23. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
| Stockholmspåg är jag men nästan rätt.... ;) jag kollar upp det åt dig! | |
|
Hobbe Z4 Är FX400! komplett kit med svänghjul, koppling, och lager. 15.000:- fick jag hem det för från staterna, lagt ut på annons för 9.999:- Är du lika duktig som mig på att komma till affär så drar jag av några laxingar till på priset. |
|
|
Dra av några laxingar och ring mig så har vi en affär. Är det fyra eller sex puckar? Jag finns i norra Stockholm annars v.23 på Ring Knutstorp. Kontant på plats för FX400, tryckplatta, och svänghjul. Tel# 010-sjua-etta-trea-tvåa-åtta-femma-två (Japp, 010...) BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.