AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.161

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 25 av 56
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Personen jag pratade med på försäkringsbolaget hade väldigt svårt att tro att försäkringen INTE skulle stå för det, men med min "tur" så förväntar jag mig inget oavsett vad han sitter och säger till mig på telefon, så jag tänker inte hoppas på något haha ;) Men ja hoppas dom står för detta, självrisk på 2.000:- känns lite roligare än 8.500:- i alla fall helt klart.
Sälj den och köp en riktig M-bil istället ;)
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Så jäkla trött på bilar så åker nog i min otroligt charmiga Berlingo skåp och sparar mina slantar istället ;)

OM jag nu säljer dvs, haha.
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Fick hämta bilen idag. Försäkringen tänkte styrdonskostnaden så pyntade 2.000 istället, så känns lite bättre. Inbokad nästa vecka igen för kodning av lite andra saker och även kontrollera HB ljus då det är fukt som åstadkommit skadan. Dom bytte även ventilationen HB, detta har dom tydligen gjort på andra vanliga 1 serier med. Så enkel kontroll av bakljuset också just för att vara säker på att det inte sker igen.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Verkar vara bra bilar de där 1M:orna. :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ungefär som lack och rostproblem på M3 E 46 ;)
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
eller som vevlager samt fästet för bakaxeln;)

Länk
E46an låter som en trimmad moped i jämförelse :D
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Har inte sett ngn rostig M3 bara en med lackfel :)

Vevlager var ett slag under bältet ;)

Bakaxelfästet drabbar bara unga kepskillar.

BMW CS #05XXX

Du äger iaf en riktig M-bil med en riktig M-motor.
Inget uppskrämt skräp från någon annan bil ;) ;) ;)

OBS! ;)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Usch , så du säger! Du kommer inte till BMW himlen! ;)

Lyssnade ni på klippet!! Den så kallade riktiga M motorn lät mycket likt en trimmad puch dakota från 80- talet.... :):):)
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Sett massa rostiga m3e46 på jobbet. Men det är väl ni ägare som pratar tyst om det bara ;) närå skämtosido, bilarna är 10+år nu såklart skavanker kommer. Jag har dock aldrig gillat m3e46 pga just motorljudet. Burkigast ever. Men ja självklart lägga 100k på motorn för att få den att låta bra och fortfarande vara billigare än 1M funkar också... men inte för mig :)

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag älkar ljudet från e46 M3 det är ju just de ljudet som gör den så härlig efter 4000rpm..
e46 m3 är ett av BMW häftigaste bilar som har byggts efter M1 Obs M1
det är knappast själva turbo motorn som ger det härliga ljudet utan det låtsas ljudet från avgassystemet på 1M..e46 M3 har den sista riktiga M motorn enligt mig och syskonen Z förstås
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Mycket av ljuden kommer ju från avgassystemet , likaså på M3...e d oxå låtsasljud?
Som du beskriver så e de ju så!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey får formulera om mig lite,Jag menar Sugmotor VS turbo om jag får välja är det e46 som gäller gällande motor sen att 1M är ett av den roligaste bilarna BMW har byggt är en annan sak
Precis, en M-bil ska ha en riktig sugmotor! En riktig M-bil då vill säga :)
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Den låter ändå illa jämfört med M3 E36 och M5 E34 :)
Det är tur att smaken är som baken, men tur är väl att vi alla delar kärleken till BMW?

Dags för en M-träff snart kanske?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
M-träff - Jag är på. Bara det finns ett köpcentrum nära för jag har lite sommardäck som skall bytas o) :)

Tror det där med ljud är så individuellt. Hemma på stereon så kör jag alla settings på "0" då jag gillar "dist" medan tjejje gillar bas så det är det samma här. 1M är mera bas typ Cypress Hill och M3 är mera dist typ dead kennedys :) Då M3 (E46) är en "ruffig" bil så passar det distade bättre än lite mer "muller".

BMW CS #05XXX

Någon som ska till Mantorp till Bimmers of Sweden?
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
:) Japp, ska på BoS träffen. Brukar finnas lite fina bilar där iaf, risiga brukar de finnas gott om. Det bästa är alla sugisar med kolfiberinsug och S85 med eisenmann som kör på banan;) Får hålla tummarna på bra väder!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.