AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.148

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 24 av 56
Antar din bil är röd Hybris? Tror jag låg efter dig igår på Dag Hammarsköld vid ca kl 18?

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Går säkert som ett skott och väldigt spännande med eldrift:-) men är det inte tråkigt med en sportbil utan motorljud? Finns en här nere i Karlskrona oxå som jag sett några gånger och visst är den läcker!
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
ja min är röd. det lustiga är att det finns en till exakt lika i Uppsala... ;-)

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
gällande ljudet så trodde jag att man skulle sakna det. Men faktiskt tvärtom. otroligt skönt utan motorljud. man glider fram på ett helt otroligt skönt sätt. Svårt att beskriva men mycket skönare utan motorljudet. stör mig på avgas numera... ;-) jag som tänkte köpa akrapovic till min dåvarande 1M... man ändrar sig snabbt...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
gällande räckvidd så kör jag den dit jag körde min X5 utan problem. 30-50 mil på en laddning beroende på hur man kör. Tesla installerar superchargers i sverige innan sommare. där laddar man gratis och det tar 20 min. placeras strategiskt för långresor tex Jönköping, kastrup etc... man kör gratis ned i europa. Blir grymt!

rent estetisk tycker jag den är skitsnygg. Får ofta kommentarer om det och uppmärksamhet vart man än parkerar... Satt och lunchade där jag såg bilen. 70% av de som gick förbi tittade eller tittade och stannade... ;-) Vissa undrar vilken Maserati, aston eller Jaguar det är. Tesla säger man och då verkar de flesta veta vad det är...

Hur som helst nej ingen BMW så skall inte tråka på BMW forum om en icke BMW. Provkör om Ni får chansen. Men se upp för du kommer få ett sug... speciellt efter man provat accelerationen... max vrid helt utan växling är otroligt. elmotorer är grejen... Jag är helt såld och har noll sug efter nya M4 och andra BMW jag funderade på. Hoppas BMW bygger en snygg i5 eller liknande... Hybrid går fetbort... ;-)

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
har kvar lite prylar från 1M: vita kåpor till backspeglarna, vita vingen (original), iphone 4/4s mediaadapter, chrome njurar, chrome blinkers, gummimattor vinter.

Skrik till om någon behöver något. Kan fås för symbolisk summa...
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Missnöjd till tusen än sålänge.

Havererade bromsar fram, koppling som är slut, airbagmodul paj och nu keyless system som slutat funka eller om bilen tappat kodning med nycklarna, återstår att se.

Bilen har gått 2900 mil och är andra ägaren. Verkar förvisso inte som att tidigare ägaren har tagit hand om den så bra då stötfångaren fram var lite intryckt, bakstötfångaren är bytt någon gång, motorplasten var sprucken.. ja listan kan göras lång.

Ägt bilen 4 månader.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De var tråkigt att höra, med alla dessa problem du fått!

Verkar som du fått tag på en 1M , vars 1 ägaren använt den friskt.
Tror dock inte de felen hade uppkommit om 1 ägaren hade skött om den från första början.

Hoppas du får rätt på den , o du blir nöjd till slut.

MvH Micke
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Allt kosmetiskt är redan fixat då man är ganska petig och noga med att det ska se bra ut!

Bärgades till BMW igår iallafall över det sista bekymret. Gick att komma in i bilen med hjälp av knappen på dosan som jag sällan använder. Går att få igång "radioläget" men inget mer. Inte ens rattlåset kunde man få ur.. tappat kodning/förbindelse med nyckeln kanske?
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Nu när jag läste vad jag skrev låter det som att jag bara fixat det kosmetiska och åker runt utan bromsar och koppling vilket inte är fallet, haha. Det är också fixat :)
Kopplingen är känd för att inte vara särskilt "väldimensionerad" då en hel del i staterna fått trubbel. Många med eftermarknadsdelar/mappningar men en del standard också. En del har haft trubbel med att olja läckt från vlådan och sedan satt kopplingen ur spel. Jag hade strul med "knackningar"(totalt ofarligt och välkänt på n54 men ack så störigt ;) från motorn på min samt att jag fick bärga en gång pga strul med oljenivåmätaren så de ville inte att jag skulle starta bilen igen. Allt detta ordnades till enkelt och smidigt dock så inget negativt där. Dessa var de problemen jag upplevde på nästan 1600mil.
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Hört det med så därför beställdes en stöddigare koppling på en gång :) efter jag fått tillbaka bilen från BMW när dom väl löst problemet som uppstått nu så ska bilen säljas.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ska du sälja då? Du måste lagt en jäkla massa flis på den hittills!
Wi
44
Wintis
M3-2016
Har haft samma problem med comfort access på min. Räckte att dra av batteriet en stund för att få bilen att starta dock började inte comfort access att fungera igen. Bmw bytte någon modul sen har det fungerat.
Jag har kört 5000 mil med min med x antal varv på bana och inte haft några problem med vare sig koppling eller bromsar.
Jag använder verkligen hästkrafterna i bilen dagligen men på rätt sätt. Oljor, bromsskivor etc. får nå arbetstemperatur innan man börjar gasar på.
Kvittar hur välbyggd en bil är, i fel händer så går det snabbt utför.....

Tycker du ska ge bilen en chans till!
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Ja någonstans runt 35-40.000:- på 4 månader bara i material har det väl blivit ungefär och det på helt fel saker, dvs bara saker att få bilen att funka. Testade att dra av batteripolen i typ 40min innan jag satt på igen utan att det hjälpte efter det ringde jag BMW assistans och närmaste BMW verkstad. Kanske är något liknande fel som du hade Wintis.

Jag tror absolut bilen tål att användas, kört en del själv på bana dock inte med 1men ännu, men är så jäkla less på bilen just nu så jag spyr bokstavligen talat. Just nu lutar det åt att sälja men gillar bilen verkligen så ah, vi får se hehe. Den har full Akrapovic med knapp i bilen för spjäll dock inte grenrören så kommer nog bli svårt att göra sig av med bilen bara av det. Har även andra grenrör, intercooler, insugskit och lite annat smått och gott som gärna skulle få monteras på bilen men sitter mest och funderar på om det är värt det öht..
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Usch, riktigt tråkigt att höra!
Tycker också du ska ge bilen en chans, om du nu ska köra på bana oxå!
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Fick samtal av BMW idag. Säkring till styrdon som går hela tiden, konstaterade att styrdonet har tackat för sig. Cirka 8.500:- går detta besök på.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Tar dem inte sådana fel på goodwill? Tacka vet ja Kia med 7 års nybilsgaranti:-)
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Bilen är ju en gammal burk nu ;) mitten 2011.

Bara öppna lädret. Kontakta dock försäkringsbolaget och nämnde att jag fått elektronikskada. Får se om det går igenom eller inte. Värt ett försök :)
Goodwill är ett måste i sådana hära situationer tycker man.. Tråkigt nog är bmw samt tex porsche en ren katastrof när det gäller dessa bitar. Morsan och farsan körde Volvo innan de numer kör bmw, ac-kompressorn skar på deras V70-08:a efter nästan fyra år. Det var inget som helst tal om att inte få den bytad utan det var rätt in och få en ny bara. Tyvärr gör detta att man en dag själv kommer överväga att köpa sig en stridsvagn istället när väl villan är i hamn med renoveringar och allt som hör därtill...

Dock så är detta ett solklart fall för maskinskadeförsäkringen, givetvis lite beroende på bolag men med såpass ny bil så ska där inte var några problem öht.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.