AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.147

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 20 av 56
400 Inte mer. Firmor i dag hade ju lagt ut dem rätt mycket dyrare men se till vad liknande bilar ligger på idag på blocket så kanske till och med ännu mindre om du ska göra en "bra affär" i dagens läge typ 380-390..
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Klassas inte ringen som allmän väg?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Missförtå mig rätt nu men varför köper man en cayman? Har frågat min granne (han har en S) flera gånger men han kan inte ge ngt bra.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Hej. Någon som köpt frontläpp eller diffuser till sin 1M.
Har letat gärnet men det finns bara amerikanska sidor som säljer, hade hoppats på hitta någon här i europa.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

kävlingepågen: de svarade han på i ett tidigare inlägg!

Han ville åt sportbilskänslan som han uttrycker det, samt att han fick bra betalt för sin 1M vid köp av Cayman! det räckte för han!

Som inbiten BMW älskare hade det inte räckt på långa vägar för mig!

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Körde om en fin orange 1M innan mjölby ikväll med budbilen och gjorde tummen upp. Någon här inne?

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Började titta på vad det skulle kosta att montera i två bättre stolar som jag saknade i bilen rent sidostödsmässigt. Skulle detta göras ordentligt med inga lampor som lyser etc etc så är det någonstans runt 35-50k. Pengar som jag aldrig fått se igen.. Tittade på caymanen redan när jag köpte min 1M men hade aldrig råd med en bil med listpris på runt 800k!

Det känns som man sitter 10cm ovan asfalten ungefär när man klämt ner sig i skalstolarna. Min bil hade turligt nog begåvats med två viktiga detaljer, extra kort växellänkage samt sportavgassystem. 1M vart mycket mer av en buse där röven var lite överallt, sjukt skoj helt klart! Men efter att ha kört caymanen blev jag såld, Porsche började designa denna bil för att bli en sportbil.. 1M med sin råa karaktär är i allra högsta grad en sportbil den med men inte så finstämd och harmonisk. Caymanen är en sportbil från första penseldraget helt enkelt! :)
Kävlingepågen: Ringen är allmän betalvägt ja. Men fbolagen friskriver sig i deras villkor från all körning där.. Det enda det finns en chans till att få pröjs för är räcket runt banan, fbolagen kan nämligen aldrig friskriva sig från trafikförsäkringen enligt lag. Men det där verkar luddigt som fanken. Polisen stänger av och utreder precis som på vanliga vägar när där är en olycka mellan två parter. Än värre när personskador inträffar, vart en motorcykelförare som omkom framför oss förra året då han rök ihop med en fransman i en z4m. Banan stängd i bortåt tre timmar!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

1M är klart en sportbil de med, men som du säger med helt annan framtoning.

Var inne för några veckor sen o kollad in Caymanen, provsatt och kände in den! klart fräck e den.
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Hej alla. Ni som har IND svarta sidblinkers vart har ni beställ dem ifrån ?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

1M för 419 000 och 2900 mil på mätaren hos Häggenäs bil, om nån e sugen!
Känns dyr tycker jag..
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Japp! lite dyr e den, med tanke på att det finns fler som gått mindre, samt mer utr o för någon slant till!.
Tilläggas skall också att de är en 2011.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Finns 3-4 1M i dagsläget till försäljning, stor skillnad sen i våras då ca 10 bilar låg ute.
Man har insett värdet i bilarna , positiv eller negativ utveckling får man själv bedömma.....
Det låga utbudet lär snarare ha med vintern att göra tror jag.. Dessa bilar blev ju dessvärre relativt vanliga då det nästan kom tre ggr så många bilar hit till Sverige än vad de trodde från början och tillverkades totalt sett över 2ggr fler än vad de sa i början. Så pengamässigt står dessa bilarna inte sig nämnvärt bättre än någon annan modell tror jag, ta z4m coupe som exempel såldes inte mer än 60-70 svenska bilar om jag minns rätt och de håller inte något fantastiskt värde i dag.
38st svensksålda Z4 M Coupé.

Värde kan aldrig ersätta körglädje så vad gör det om 1M och Z4M tappar? Behålla bilarna, kör och ha kul istället? :)
Säger detsamma. Bilar skall användas! Just nu vill jag ha vår och sätta mig i bilen och styra söderut. :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Som den BMW entusiast man är och gillar köra dessa, så e det ju inte fel om de blir en sparbössa samtidigt!

Vintern har inte ens kommit och man önskar redan att de ska bli vår, så man kan ut och köra med bilarna igen....
Är det inte nu det roliga börjar?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Vintermånad, barmark o 5+ , fåglarna sjunger o de känns som vår!
Hörs som M- bilarna har vaknat ur vintersömnen!!

Måste ut i garaget o kolla! Vi hörs!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.